Subaru Corporation tuo 89. Geneven autonäyttelyyn Sveitsiin nähtäväksi urheilullisen Subaru Viziv Adrenaline Concept -konseptiauton, joka antaa esimakua Subarun suunnittelufilosofian ja muotoilutyylin tulevasta kehityksestä.
Järjestyksessään kahdeksas Subaru Viziv (Vision for Innovation) -konseptiauto Adrenaline Concept pitää sisällään Subarun viimeisintä ajonhallinta- ja turvatekniikkaa.
Tulevaisuuden autojen tekniikan korkeasta automatisoinnin osuudesta huolimatta Subaru haluaa yhä rakentaa autojaan kuljettajan ajettavaksi.
Subaru Viziv-historia
VIZIV:Geneve 2013. Auton 2,0-litran dieselboxermoottori ja nelivetoinen voimalinja ovat symmetrisesti suorassa toisiinsa nähden. Ajovakautta on optimoitu niin että auton taka-akselistossa sijaitsevat akut pyörittävät kukin erikseen omaa vetoakselia siten, että kaarteessa sisäpuolinen pyörä pyörii aina hitaammin.
VIZIV Evolution:Tokion autonäyttely 2013. Kuten VIZIV edellä, mutta moottorina 1,6-litran suorasuihkutusturbodiesel.
VIZIV 2:Geneve 2014. Plug-in hybridiauto, jonka kolmea akkua voidaan ladata verkkovirralla pistorasiasta. Yksi akusto on sijoitettu etuakselille, kaksi muuta taka-akselille.
VIZIV Future:Tokio 2015. Nelivetoinen pistokehybridi, johon liitetty EyeSight-teknologia sisältää myös autoa itsenäisesti ohjaavan automaattitoiminnon.
VIZIV-7:Los Angeles 2016. Subaru Viziv-7 kuljettaa seitsemää henkilöä kolmella istuinrivillä. Kysymyksessä on kookkain Subaru-malli koskaan.
VIZIV Performance Concept:Tokio 2017. Konseptimalli, joka esittelee Subarun näkemyksen boxermoottorin vauhdittamasta nelivetoisesta tulevaisuuden urheiluautosta.
VIZIV Tourer Concept:Geneve 2018. Subarun näkemys C-segmenttiin suunnitellusta urheilullisesta farmariautomallista.