Tämä kolmimoottorinen Peugeot 508 -konsepti kiihtyy nollasta sataan 4,3 sekunnissa

Geneven autonäyttelyssä 2019 Peugeot esittelee ensimmäisenä sähköisen Peugeot Sport Engineered 508 –konseptiauton, joka antaa esimakua uudesta tuotelinjasta.

Inspiraationsa auto on saanut Peugeot 508 Hybridistä.

Peugeot Sport Engineered 508 -konseptin kehittämisessä on hyödynnetty aiempia kehitysversoita, mutta samalla otettu käyttöön uusimpia teknologioita vieläkin paremman suorituskyvyn aikaansaamiseksi entistäkin alhaisemmilla päästöillä.

Kolme moottoria

Peugeot Sportin insinöörit yhdistivät autoon kolme eri moottoria (PureTech 200 bensiinimoottori, 110 hv sähkömoottori edessä ja 200 hv sähkömoottori takana) sekä nelivedon.

Näiden ominaisuuksien ansiosta Peugeot Sport Engineered 508 -konsepti vastaa 400 hv polttomoottorilla varustetun auton suorituskykyä. Auto kiihtyy nollasta sataan 4,3 sekunnissa ja huippunopeus on 250 km/h.

CO2-päästöt ovat 49 g/km (WLTP).

Jarrut on suunniteltu suorituskyvyn edellyttämiksi; edessä on jäähdytetyt 380 mm levyjarrut. Jarruja aktivoi nelimäntäinen jarrusatula (halkaisijat 38 ja 41 mm).

Uuden Peugeot 508 :n alustan säätöjä on muutettu, jotta autosta on saatu matalampi. Myös iskunvaimennusta on hienosäädetty ja raideleveys on 508-mallia leveämpi (24 mm edessä ja 12 mm takana).

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!