Peugeot 508 -perheen erikoismalli on Peugeotin kaikkien aikojen suorituskykyisin sarjatuotantoauto

Kuva: Peugeot.

Peugeot on julkistanut erikoismallin nimeltään 508 Peugeot Sport Engineered. Se on kaikkien aikojen suorituskykyisin Peugeotin valmistama sarjatuotantoauto.

Voimalinja saavuttaa 360 hv tehon ja 520 Nm väännön yhdistämällä polttomoottorin ja sähkömoottorin. Yhdistelmä mahdollistaa välittömän reaktiokyvyn ja tuloksena on Peugeotille ennen näkemätön suorituskyky:

  • 0-100 km/h: 5,2 sek
  • 0-1000 m: 24,5 sek
  • 80-120 km/h: 3 sek
  • Maksiminopeus 250 km/h (rajoitettu sähköisesti).

Auton erikoisuudet

  • Iskunvaimennuksen optimointi kolmeen eri tasoon (Comfort/Hybrid/Sport)
  • Madallettu alusta, suurempi raideleveys (+24 mm edessä ja +12 mm takana)
  • Jarrulevyt edessä halkaisijaltaan 380 mm ja kiinteät 4-mäntäiset jarrusatulat
  • 20 tuuman vanteet ja Michelin Pilot Sport 4S –renkaat
Kuva: Peugeot.

Viisi ajotilaa

Auto saavuttaa 360 hv tehon polttomoottorin ja kahden, taka-akselille sijoitetun sähkömoottorin yhdistämisen ansiosta. Neliveto varmistaa optimaalisen vetokyvyn.

Tarjolla on viisi eri ajotilaa, joiden valinta tapahtuu keskikonsolin valitsimesta:

  • Electric : 100% sähköiseen, äänettömään ajoon, toimintamatka 42 km (WLTP). Pääsy myös kaupunkien päästörajoitetuille alueille. Kiihdytyksissä sähkömoottorien tuoma välitön vääntö 0-140 km/h.
  • Mukavuus : Hybridiajotila pehmeämmällä jousituksella.
  • Hybrid : ajotila valitsee automaattisesti käyttövoimaksi polttomoottorin tai sähkömoottorin optimaalisen kulutuksen varmistamiseksi
  • Sport : maksimiteho 360 hv parhaaseen ajonautintoon! Tämä ajotila vaikuttaa myös ohjaukseen, iskunvaimennukseen, kaasupolkimen vasteeseen sekä digitaalisen näytön sävyyn. Polttomoottori varmistaa, että akku säilyy täyteen ladattuna joka hetkessä.
  • 4WD : maksimaalinen vetokyky liukkaissa ajo-olosuhteissa.

Lataushybriditoimintojen osalta auton kehitystyössä hyödynnettiin kokemuksia vastikään lanseeratuista Peugeot 3008 Hybrid/Hybrid4 ja Peugeot 508 Hybrid –malleista sekä Peugeot Sportin asiantuntemusta hybridisaatiosta autourheilussa.

Latausvaihtoehtoja on useita ja ne soveltuvat hyvin jokapäiväiseen käyttöön:

  • alle 7 tuntia kotilatauspistokkeesta
  • 4 tuntia vahvistetusta 16A-pistokkeesta
  • alle 2 tuntia, jos käytössä on 32A latauspiste

Kaikkien sähköisten Peugeot-mallien käytössä olevat mobiililaitteisiin asennettavat palvelut on käytettävissä täysin veloituksetta MyPeugeot-sovelluksen avulla.

508 Peugeot Sport Engineered on matkustamo- ja tavaratiloiltaan samansuuruinen kuin vastaavat polttomoottoriversiot sähkömoottorien ja akuston sijoittelun ansiosta.

Auton CO2-päästöt on 46 g/km WLTP-normin mukaan, joka vastaa 2,03 litran kulutusta/100 km.

Kuva: Peugeot.

Suomen hinnat julkistettu

Nelivedon lisäksi erikoismalli on varustettu kaikilla Peugeot 508-mallistoon tarjolla olevilla ajoavustimilla: Yönäkö, mukautuva vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnoin, kaistavaroitin, automaattinen hätäjarrutus jne.

Istuinten verhoilu on yhdistelmä nahkaa, 3D-kangasta sekä Alcantaraa. Matkustamoa koristavat tramontanen harmaat ja kryptoniten väriset kaksoiskoristetikkaukset. Vakiovarusteisiin kuuluu Focalin Hi-fi-järjestelmä.

Katso tästä muita Peugeot 508 -juttuja.

508 Peugeot Sport Engineered valmistetaan Mulhousessa, Ranskassa ja on tilattavissa lokakuun puolivälistä 2020 alkaen (maasta riippuen).

Yhtenä ensimmäisistä markkinoista 508 Peugeot Sport Engineeredin Suomen hinnat on julkaistu!

Peugeot 508 PSE hinta alkaen: 62 479 euroa ja 508 SW PSE hinta alkaen 63 982 euroa.

Ennakkotilaukset alkavat lokakuussa 2020 ja toimitukset vuoden 2021 puolella.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here