Tämä auto muistuttaa lentokonetta, ja ihan syystä, koska auton suunnittelija oli merkittävä saksalainen lentokoneiden suunnittelija.
Suunnittelija, Hans Grade oli yksi Saksan moottorilentokoneiden pioneereista. Grade eli 1879 – 1946.
Ensimmäisen maailmansodan jälkeen Grade alkoi valmistaa kaksipaikkaisia autoja.
Ulkonäön perusteella autoja kutsuttiinkin siivettömiksi lentokoneiksi.
Katso tästä muut Päivän museoautot.
Vuonna 1924 kuvan Grade-Wagen oli pienten autojen luokassa kaikkein eniten valmistettu saksalainen malli.
Tämän jälkeen mallit Hanomag 2/10 hp ja Opel 4 PS menivät tuotantomäärissä ohi.
Graden tehdas Grade Automobilwerke meni konkurssiin vuonna 1927.
Autossa on kaksipyttyinen 0,88-litrainen kaksitahtinen moottori. Tehoa moottorissa oli 16 hevosvoimaa.
Auton huippunopeus oli 75 km/h ja polttoaineen kulutus 8 l / 100 km.
Auto on kuvattu Berliinin teknisessä museossa (Deutsches Technikmuseum).
Tekstin lähde: Näyttelyteksti