Honda jatkaa Electric Vision -strategiaansa, sillä nyt täysin uudessa Jazzissa on samanlainen kaksimoottorinen hybridijärjestelmä kuin CR-V Hybridissä.
Uusi Jazz on entistä tehokkaampi ja Hondan ainutlaatuisen hybridijärjestelmän ansiosta sillä ajaminen on hyvin sähköautomaista.
Jazz edistää Hondan päämäärää sähköistää kaikki mallisarjansa vuoden 2022 loppuun mennessä. Samalla neljännen sukupolven Jazz on ensimmäinen malli Hondan eurooppalaisessa mallistossa, jossa käytetään e:HEV-merkkiä.
Aivan uusi vaihtoehto – Crosstar
Täysin uusi Honda Jazz tulee normaalin mallin lisäksi myyntiin ennen näkemättömänä Crosstarina. Uusi versio on suunniteltu heille, jotka ovat pohtineen katumaasturia vaihtoehtona Jazzille.
Tekniikaltaan ja sisustukseltaan Crosstar on samanlainen kuin sisarmallinsa. Siinä on kuitenkin suurempi maavara, erilainen keula, kattokiskot ja vedenkestävä verhoilu.
Uusi minimalistisen selkeä muotoilu
Rakenteiden suunnittelun ja teknologian ansiosta etupilari on puolet ohuempi kuin nykyisessä mallissa, minkä ansiosta näkyvyys etuviistoon on parantunut huomattavasti.
Tähän on päästy parantamalla korin vääntöjäykkyyttä ja uusilla rakenneratkaisuilla, jotka siirtävät korin muutosvoimia taaksepäin.
Uusi intuatiivinen yhdistettävyys
Ensimmäistä kertaa Jazz on Euroopassa myynnissä vain edistyksellisellä kaksimoottorisella hybridillä varustettuna.
Uudessa Jazzissa on wlan-yhteyspiste, joiden avulla matkustajat voivat olla kiinni jokapäiväisessä elämässään. Uusi kosketusnäyttö ja sen tietojärjestelmä tarjoavat tutun älypuhelimen käytettävyyden. Näyttöä voi pyyhkäistä kevyesti löytääkseen toivomansa. Järjestelmään voi liittää sovelluksia älypuhelimen avulla.
Järkevä hybriditekniikan paketointi ja polttoainesäiliön sijoitus etuistuimien alle ovat ainutlaatuisia tässä luokassa. Sen takia Jazzissa on edelleen Magic Seats eli takaistuimet, joiden istuinosan voi nostaa pystyyn, minkä jälkeen takana voi kuljettaa korkeita tavaroita.
Honda Sensing kehitetty edelleen
Täysin uuden Jazzin luja kori parantaa turvallisuutta mahdollisessa törmäyksessä. Honda Sensingiä on kehitetty edelleen ja uusi laajempisektorinen ja tarkempi kamera korvaa entisen kameran ja tutkan yhdistelmän. Näin auto havaitsee paremmin ympäristönsä ja reagoi tilanteeseen nopeammin.
Aktiivista törmäyksen varoitusjärjestelmää on kehitetty niin, että se toimii nyt myös yöllä ja havaitsee jalankulkijat sekä pyöräilijät, vaikkei tiellä olisikaan valaistusta.
Järjestelmä jarruttaa myös jos toinen ajoneuvo on leikkaamassa oman auton linjan tai kääntymässä eteen. Uusi kamera parantaa myös mukautuvan vakionopeudensäätimen toimintaa alhaisissa nopeuksissa ja auttaa kaista-avustinta kaupungissa ja maalaisteillä.
Täysin uusi neljännen sukupolven Honda Jazz tulee myyntiin Suomessa syksyyn 2020 mennessä.