Seat Tarracon lataushybridin myynti on alkanut — edullisin versio maksaa runsaat 42 000 €

Seat laajensi Tarracon haluttavuutta ja taloudellisuutta lisäämällä Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridin mallistoon. Seat- ja Cupra-brändeilllä on tällä hetkellä mallistossaan yhteensä kuusi täyssähköauto- ja ladattavaa hybridimallia.

Suomessa Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridin myynti on nyt alkanut ja se on saatavilla kahtena eri varusteluversiona: Xcellence Launch Edition ja FR Launch Edition.

Molemmat versiot ovat aina 5-paikkaisia. Xcellence-varustelutason hinnat alkavat 42 396 eurosta ja FR-varustelutason puolestaan 44 394 eurosta. Maaliskuun loppuun saakka molempiin varusteluversioihin saa nopean tilaajan 1 000 euron hankintatuen.

Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridi on 4 735 mm pitkä ja 1 839 mm leveä. Tavaratilaa on yli 610 litraa.

Tehdaslisävarusteena on tilattavissa myös sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku – Tarraco e-Hybrid -mallin vetomassat ovat 750 kg (jarruton) ja 1800 kg (jarrullinen).

Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridin vakiovarustukseen kuuluvat mm. digitaalinen mittaristo, navigointijärjestelmä 8 tuuman värikosketusnäytöllä, sähkökäyttöinen seisontalämmitys- ja jäähdytys, lämmitettävät 2. istuinrivin reunapaikat, progressiivinen ohjaus, mukautuva vakionopeudensäädin, sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja täys-led-ajo- ja -takavalot.

Vakiovarusteita ovat myös avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, peruutuskamera, liikennemerkkien tunnistus ja urheilulliset mukavuusistuimet sekä 19 tuuman kevytmetallivanteet.

FR-varustelutasossa on edellisten lisäksi/sijalla urheilulliset etuistuimet, sähkötoiminen kuljettajan istuin muistitoiminnolla sekä mukautuva alustansäätö.

Seat Connect -sovelluksen avulla kuljettaja pääsee näkemään auton tietoja ja pystyy hallinnoimaan vaikka latausta ja ilmastointia. Full Link -järjestelmän avulla käyttäjät saavat yhdistettyä sekä Android Auton että Apple CarPlay:n toiminnot autoon.

Kuljettajaa avustavista järjestelmistä vakiovarusteina ovat mm. ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla ja kaistanpitoavustin. Lisävarusteena saatavilla on mm. turvallisuuspaketti XL, joka sisältää vakiovarusteiden lisäksi kaukovaloavustimen, kaistanvaihtoavustimen, ennakoivan turvajärjestelmän, ruuhka-avustimen, hätätilanneavustimen sekä lämmitettävän ohjauspyörän.

Kuva: Seat.

Valmistus Saksassa

Seat Tarraco e-Hybrid on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, Martorellin tehtaalla ja se valmistetaan Wolfsburgissa, Saksassa.

Seat Tarracon lataushybridiversiossa 1,4-litrainen 110 kW:n (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 86 kW:n (117 hv) sähkömoottoriin, 13 kWh:n litiumioniakkuun ja kuusivaihteiseen DSG-automaattivaihteistoon: yhdistelmä tarjoaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 400 Nm.

Seatin lippulaivamalli arjoaa toimintamatkaa pelkällä sähköllä 48 km (WLTP). Seat Tarraco e-Hybrid -mallin bensiinimoottorin ja sähkömoottorin tarjoama kokonaistoimintamatka on 730 km.

Tarracon lataushybridi saavuttaa maksiminopeuden 205 km/h ja kiihtyy 0–100 km/h 7,5 sekunnissa. Huomioitavaa on myös alhaiset CO2-päästöt: Suomi-varustelulla 41-44 g/km (WLTP).

Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridi mahdollistaa ajon kaupungissa paikallisesti päästöttömästi. Sähkömoottoria käytetään myös polttomoottorin apuna kun tarvitaan lisää suorituskykyä.

Pidempiä matkoja ajettaessa Seat Tarracon lataushybridi tarjoaa mahdollisuuden käyttää sekä sähkö- että bensiinimoottoria. Tarraco e-Hybrid käynnistyy aina vain sähköä käyttävään e-Mode-ajotilaan (mikäli akussa on tarpeeksi virtaa ja sääolosuhteet/lämpötilat sen sallivat).

Ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaksi mikäli akun energiataso tippuu alle ennalta määrätyn tason tai nopeus ylittää 140 km/h.

Hybridi-ajotilassa kuljettaja voi pitää sen hetkisen lataustason, lisätä tai vähentää sitä etukäteen määrättyyn tasoon saakka. Seat Tarraco lataushybridin eri ajotiloja (e-Mode-ajotila, automaattinen hybridi-ajotila, manuaalinen hybridi-ajotila) voidaan säätää infotainment-järjestelmän kautta.

Lisäksi Seat Tarraco e-Hybrid -mallissa on kaksi erillistä pikapainiketta – e-Mode ja s-Boost. Kun akku tyhjenee, ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaan.

Kun akku tarvitsee latausta, se voidaan tehdä kolmessa ja puolessa tunnissa käyttämällä latauslaitetta (3,6 kW) tai 230V:n kotilatauspistokkeesta noin 7 tunnissa.

Ensimmäiset Seat Tarraco e-Hybrid -lataushybridit saapuvat Seat-jälleenmyyjille maaliskuussa ja asiakastoimitukset alkavat keväällä 2021.

SEAT Tarraco e-Hybrid -lataushybridin hinnasto ja lisävarustehinnasto:
http://bit.ly/SEATTarracoeHYBRIDHinnastojaLisävarustehinnasto

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

1 KOMMENTTI

  1. 1000 € paketti on ennakkovaraajan etu jos pystyy sen tekemään ? Maaliskuun? Loppuun mennessä. Onneksi on aikaa jäljellä lähes vuosi.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here