Seat Tarracon pistokehybridin tuotanto alkaa — ennakkomyynti alkaa tammikuussa

Seat jatkaa mallistonsa sähköistämistä, kun Seat Tarraco e-Hybrid -ladattavan hybridin valmistus alkaa tällä viikolla.

Seatin lippulaivamallin ladattava hybridiversio tuottaa yhteistehoa 180 kW (245 hv), tehden siitä tehokkaimman Tarracon tähän saakka. Mutta se ei ole vain suorituskykyinen, sen 13 kWh:n litiumioniakku tarjoaa toimintamatkaa pelkällä sähköllä 49 km (WLTP). Seat Tarraco e-Hybridin bensiinimoottorin ja sähkömoottorin tarjoama kokonaistoimintamatka on 730 km.

Seat Tarracon ladattavassa hybridiversiossa 1,4-litrainen 110 kW:n (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 85 kW:n (115 hv) sähkömoottoriin, 13 kWh:n litiumioniakkuun ja kuusivaihteiseen dsg-automaattivaihteistoon: yhdistelmä tarjoaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 400 Nm.

Kuva: Seat.

Sähkömoottoria käytetään myös polttomoottorin apuna kun tarvitaan lisää suorituskykyä.

Seat Tarraco ladattava hybridi käynnistyy aina vain sähköä käyttävään e-Mode-ajotilaan (mikäli akussa on tarpeeksi virtaa). Ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaksi mikäli akun energiataso tippuu alle ennalta määrätyn tason tai nopeus ylittää 140 km/h. Hybridi-ajotilassa kuljettaja voi pitää sen hetkisen lataustason, lisätä tai vähentää sitä etukäteen määrättyyn tasoon saakka.

Seat Tarraco ladattavan hybridin eri ajotiloja (e-Mode-ajotila, automaattinen hybridi-ajotila, manuaalinen hybridi-ajotila) voidaan säätää infotainment-järjestelmän kautta.

Lisäksi autossa on kaksi erillistä pikapainiketta – e-Mode ja s-Boost – jotka sijaitsevat uudelleensuunnitellun vaihteenvalitsimen vieressä.

E-mode-ajotilan kytkeminen päälle suoraan nappulasta helpottaa kuljettajaa ajotilan valitsemisessa, jolloin myös pelkällä sähköllä ajaminen helpottuu esim. kaupunkialueella. Toinen painikkeella valittava ajotila s-Boost taas antaa lisää suorituskykyä ja urheilullisempaa ajomukavuutta.

Kuva: Seat.

Kun akku tyhjenee, ajotila vaihtuu automaattisesti Hybridi-ajotilaan. Kun akku tarvitsee latausta, se voidaan tehdä kolmessa ja puolessa tunnissa käyttämällä latauslaitetta (3,6 kW) tai 230V:n kotilatauspistokkeesta noin 7 tunnissa.

Seat Tarraco e-Hybrid -ladattavassa hybridissä on kattavat liitettävyyspalvelut. Sovelluksen avulla kuljettaja pääsee näkemään auton tietoja ja pystyy hallinnoimaan vaikka latausta ja ilmastointia.

Katso myös tämä: Autotoday testasi: Seat Tarraco — seitsemänpaikkainen perhemaasturi kilpailukykyiseen hintaan

Seat Tarraco e-Hybrid on saatavilla 5-paikkaisena versiona ja kahdella eri varustelutasolla, Xcellence ja FR. Seat Tarraco e-Hybrid on suunniteltu ja kehitetty Barcelonassa, Martorellin tehtaalla ja sen tuotanto alkaa tällä viikolla Wolfsburgissa, Saksassa.

Suomessa Seat Tarraco e-Hybrid -ladattavan hybridin ennakkomyynti alkaa ensi vuoden alussa ja ensimmäiset autot saapuvat Seat-jälleenmyyjille vuoden 2021 ensimmäisellä neljänneksellä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!