Seat saapui Frankfurtin autonäyttelyyn uuden sähköisen mallistonsa kanssa.
Automerkin kahta aikaisemmin julkistettua täyssähköistä mallia – Seat Mii electric:iä ja el-Bornia – seurasi Cupra Tavascanin, täyssähköisen konseptiauton maailmanensi-ilta.
Sen seuraan Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä liittyi Seat Tarracon ladattava hybridimalli FR-varustelutasolla: Seatin ensimmäinen ladattava hybridi ja yhtiön neljäs sähköistetty malli.
Seat tuo markkinoille kaiken kaikkiaan kuusi uutta sähköistettyä mallia vuoteen 2021 mennessä.
Cupra Tavascan -konseptiauto seuraa Cupra Formentorin jalanjäljissä. Cupra Formentor oli ensimmäinen malli, joka suunniteltiin erityisesti Cupralle.
Cupra Formentor on ladattava hybridi, jonka lanseeraus on suunniteltu ensi vuodelle. Cupra Tavascan -konseptiauto on puolestaan Cupran ensimmäinen täyssähköauto, joka on suunniteltu MEB-alustarakenteelle.
Kaksi uutuutta lavalla
Cupra Tavascan ja Seat Tarracon ladattava hybridi edustavat askelta kohti sähköistä mallitarjontaa.
Seat Tarraco tulee saataville ladattavana hybridinä ja FR-varusteluversiona, saavuttaen noin 50 km:n toimintamatkan ja alle 50 g/km CO2-päästöt.
Sen 110 kW:n (150 hv) bensiinimoottori ja 85 kW:n (116 hv) sähkömoottori tarjoavat yhteistehoa 245 hv, tehden Tarracosta luokkansa tehokkaimman ladattavan hybridin.
Seat Mii electricin myynti alkaa tässä kuussa
Seat ilmoitti Frankfurtin autonäyttelyssä myös uuden Seat Mii electric:in ennakkomyynnin alkamisesta myöhemmin syyskuussa. Näin Seat edistää edullisempien täyssähköautojen saatavuutta autolla, joka on ketterä ja täydellinen kaupunkiliikenteeseen.
Mii electric:in myynti alkaa samanaikaisesti 14 maassa, Suomi mukaan lukien (Espanja, Saksa, Italia, Ranska, Iso-Britannia, Itävalta, Belgia, Alankomaat, Sveitsi, Tanska, Norja, Ruotsi ja Puola), syyskuussa 2019 ja markkinoille autot saapuvat vuoden 2020 alussa.
Cupra-perhe kasvaa
Tulevaisuuden kilpa-autourheilun vahvistamiseksi Cupra esitteli myös uuden lähettiläänsä, Mattias Ekströmin. Ruotsalainen kilpa-ajaja liittyy Cupran tiimiin ja johtaa Cupran sähköistä kilpa-autostrategiaa.
Tämän lisäksi Ekströmistä tulee Cupra e-racerin virallinen kuljettaja tulevaisuuden täyssähköisiin kilpa-autokilpailuihin. Ekström tekee yhteistyötä myös täyssähköisten kilpa-automallien kehittämisessä.