Renault pudottanut Kadjar-mallin hintoja 4000 euroa

Kuva: Jan Mauritz.

Renault Kadjarin hankkija saa nyt enemmän ominaisuuksia aikaisempaa halvemmalla. Aiempi perusvarustelu Life on jätetty pois ja nyt Kadjarit ovat aina joko Zen- tai Bose-varusteisia. Lisäksi kaikkien versioiden hintoja on alennettu noin 4 000 eurolla ja ne alkavat nyt Renault Kadjar TCe 140 Zenin 23 390 eurosta

Vuosi sitten Renault Kadjar uudistui niin muotoilultaan kuin tekniikaltaan. Ulkonäköön ei tehty suuria muutoksia.

Päivityksen yhteydessä Kadjariin tuli uusi helppolukuisempi kosketusnäyttö, joka on integroitu kojelautaan saumattomasti. Samalla tehtiin pieniä parannuksia, kuten ilmastointilaitteeseen tulleet suulakkeet myös takana matkustaville.

Suosituin moottori uudistuneessa Renault Kadjarissa on yhdessä Mercedes-Benzin kanssa kehitetty 1,33-litrainen bensiinimoottori, jonka saa TCe 140 ja TCe 160 -vaihtoehtoina.

Numero kertoo tehon hevosvoimina ja kilowatteina se on 103 tai 118 yhdessä jo alhaisilla käyntinopeuksilla saatavan muhkean vääntömomentin kera.

Dieselmoottoreita on niin ikään tarjolla kaksi. Ensimmäinen on erittäin taloudellinen dCi 115, jonka kanssa on Suomessa aina 7-vaihteinen kaksoiskytkinvaihteisto. Toisena vaihtoehtona on väkivahva dCi 150 nelivedon ja käsivalintaisen vaihteiston kera.

Kuva: Jan Mauritz.

Vain kaksi varustetasoa

Tähän saakka Renault Kadjariin on ollut saatavissa kolme varustetasoa, joista Life on nyt jätetty pois mallistosta. Uutena perustasona on Zen, joka maksaa TCe 140-moottorin kanssa 23 390 euroa ja kaksoiskytkinvaihteiston lisäys nostaa hintaa 2 000 eurolla.

Kadjarissa on siis jatkossa aina kattava varustelu, sillä Zen-tasoon kuuluvat muun muassa kaksialueinen automaatti-ilmastointi ja 7 tuuman kosketusnäyttö älypuhelinpeilauksella.
Ulkonäköä kohentavat 17-tuumaiset kevytmetallivanteet.

Ajajan apuna on paljon järjestelmiä, kuten kaistavahti, automaattiset valot ja kaukovaloavustin.

Autoon pääsy on kätevää älyavaimen ansiosta ja pysäköintiä helpottavat tutkat edessä sekä takana ja ilkivallan mahdollisuutta vähentävät koria vasten taittuvat ulkopeilit.

Toisena varustevaihtoehtona on vielä täydellisempi Bose, joka myydään Suomessa aina automaattisesti toimivan kaksoiskytkinvaihteiston kanssa.

Bose-varustetaso on kolmetuhatta euroa (alkaen 28 390 €) Zeniä kalliimpi. Tuolle lisäinvestoinnille saa runsaasti vastinetta, joka parantaa niin auton ulkonäköä kuin mukavuutta entisestään.

Lämmitettävä tuulilasi on talvella hyödyllinen varuste ja suomenkielisen navigaattorin yhteydessä oleva peruutuskamera auttaa pysäköimään tarkasti.

Matkustamon ylellisyyttä lisää osittainen nahkaverhoilu ja matkustajat voivat nauttia Bosen äänentoistosta.

Tavaran kuljettamista helpottavat kattokaiteet, takaistuimen selkänojien Easy Break -taittojärjestelmä sekä eteen taittuva etumatkustajan istuimen selkänoja. Pimeällä on iloa ledivaloista sekä ledisumuvaloista kulmavalotoiminnolla.

Kaikissa Renault-henkilöautoissa on vakiona neljän vuoden tai 100 000 kilometrin takuu. Vähäisellä 650 euron lisäsummalla takuun keston voi nyt venyttää kuuteen vuoteen.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here