Päivän automainos: The Victory Six — katumaasturin esi-isä 1920-luvulta!

Suomen Kuvalehti 13/1928.

Auto on syntymästään 1800-luvun lopulta tarjonnut lukuisia etuja monenlaisiin käyttötarkoituksiin. Niiden avulla on pystytty hoitamaan mitä erilaisimpiä toimintoja.

Jo 1940-luvun alussa käyttöön tulivat nelipyörävetoiset maastoautot. Nämä, myös maastureiksi kutsutut, kuuluvat tänä päivänä lähes kaikkien autonvalmistajien ohjelmaan. Suorituskykynsä ansiosta ne pystyvät liikkumaan hyvinkin vaikeissa maasto-olosuhteissa.

Herää kysymys, millaisia ominaisuuksia tällaiselta kulkupeliltä vaaditaan? Millainen on auto, joka pystyy kunnolla suoriutumaan katuliikenteessä. Siihen antaa vastauksen Dodge Brothersin jo 1920-luvulla markkinoille tuoma Victory Six.

Mitä uusi tulokas käyttäjälleen tarjosi.

Kysymykseen vastaa Suomen Kuvalehdessä maahantuojan mainos.

Lyhyesti todettuna mm. seuraavia ominaisuuksia: ”Helppo ohjattavuus, mahdollisuus ajaa mukulakivien peittämällä tiellä 60 km/h vaunun hyppelehtimättä tai kivien tempomatta ohjauspyörää, sillä voi ajaa jyrkimmätkin käänteet 60 km:n nopeudella, ja jopa 110 km:n nopeutta ilman ilkeätä tunnetta ajon vaarallisuudesta, korin painopisteen uusi asema siirtämällä vaunun ja matkustajain koko paino alas pyörien väliin, hitsaamalla tehdyn korin tukevuus varmistettu liittämällä kaksirunkoinen kori ja konealusta yhdeksi kokonaisuudeksi.”

Kuusisylinterinen Victory tarjosi ilmoituksen mukaan ”ainoalaatuisen suorituskyvyn.”

Katso tästä muita Päivän automainoksia.

Kysyä sopii, mitä muuta tämän päivän 2-pyörävetoinen ”katumaasturi” voi tuoda verrattuna näihin 1920-luvun ajokin tarjoamiin etuihin? Eikö totta, tuolloin ajeltiin jo katumaasturilla!

Mainos oli Suomen kuvalehdessä 13/1928.

Teksti: Usko Sipilä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here