Opel Insignia -mallisto on entistä laajempi. Malliston uusin moottorivaihtoehto on 1,6-litrainen, 200-hevosvoimainen bensiinimoottori, joka on saatavana sekä kuusiportaisena manuaalivaihteisena että kuusinopeuksisena automaattivaihteistona.
Automaattivaihteisessa Insigniassa on vakiovarusteena FlexRide-alusta, jonka avulla voidaan säätää iskunvaimennusta.
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //
Kuljettaja voi valita normaalin ajotilan sijaan joko matka-ajoon optimoidun ajotilan tai urheilullisemman ajamiseen soveltuvan ajotilan. Ajo-ohjelma mukauttaa valinnan mukaan muun muassa ohjaustuntoa ja kaasupolkimen vastetta.
Nelisylinterisessä bensiinimoottorissa on tehoa 147kW/200hv. Vääntöä on tarjolla 280 newtonmetriä välillä 1 650-4 500 r/min.
Uutuusmoottorilla varustetun Insignian huippunopeus on 235 km/h ja kiihtyvyys nollasta 100 km/h nopeuteen vie 7,7 sekuntia.
Hiukkaspäästöjen minimoimiseksi moottorissa on pakokaasujen hiukkassuodatin (GPF), joka varmistaa optimaalisen regeroinnin (eli hapettaa suodattimeen kertyneet partikkelit).
Insignian 1,6-litrainen moottori täyttää syyskuussa voimaan tulevat Euro 6d-Temp-päästöstandardit, johon kuuluu muun muassa todellisia ajonaikaisia päästöjä mittaava RDE-testimenetelmä. RDE-testi suoritetaan ajamalla oikeissa ajo-olosuhteissa teillä laboratorion sijaan.
Uusi 1,6-litrainen, 200-hevosvoimainen moottori on tarjolla Insignia-malliston kaikkiin versioihin – Grand Sportiin, Sports Toureriin ja Country Toureriin.