Opelilla kaksi nelivetoista henkilöautoa

Opelin nelivetomallistossa on tarjolla Opel Grandland PHEV lataushybridi, viisiovinen Opel Insignia ja tilava Opel Insignia Sports Tourer. Opel Insignia on saatavissa myös tehokkaana GSi-mallina.

Uudistuneessa Opel Grandland 4×4 -lataushybridissä yhdistyvät turboahdetun 1,6 litran bensiinimoottorin ja kahden sähkömoottorin teho. Etumoottorin teho vastaa 81 kW (110 hv) ja takaosan 83 kW (113 hv).

Edessä oleva sähkömoottori siirtää voimansa etupyörille sähköistetyn kahdeksanportaisen automaattivaihteiston kautta. Toinen sähkömoottori ja tasauspyörästö on integroitu taka-akseliin, mikä tekee Grandland 4×4 -lataushybridistä pysyvästi nelivetoisen tarjoten aina optimaalisen pidon. Sähköisen ladattavan hybridin huippunopeus on rajoitettu 235 km/h.

Opel Grandland. Kuva: Opel.

Opel Grandland 4×4 -lataushybridin avulla kuljettaja voivat valita neljästä eri ajotilasta mieltymystensä ja vaatimustensa mukaan.

Nelivetotila tarjoaa aina parhaan pidon, olipa sitten kyseessä vaihtelevan liukkauden kaupunkiolosuhde tai Lapin runsasluminen tunturitie.

Sport-tila yhdistää polttomoottorin ja sähkömoottorin tehon erityisen dynaamisesti.

Electric-tilassa Grandland 4×4 -lataushybridi toimii puhtaasti sähköllä. Tällöin auton huippunopeus on rajoitettu 135 km/h.

Hybridi-tila optimoi auton polttoaineenkulutuksen, jolloin polttomoottori ja sähkömoottorit toimivat yhdessä tai vuorotellen ajo-olosuhteista ja ajotyylistä riippuen.

Opelin modernien sähköistettyjen autojen tapaan uudessa Grandlandissa on ns. yhden kytkimen taktiikka eli käännettäessä vaihdevipu B-asentoon jarrutusenergian voimakas talteenotto aktivoituu heti, kun jalka nousee kaasulta.

Opel Insignia-mallistossa sekä taloudellisuutta että suorituskykyä

Opel Insignian nelivedot on saatavissa taloudellisena ja tehokkaana turbodieselinä (174 hv) ja huipputehokkaana suorasuihkuturbona (230 hv).

Opel Insigniassa on aina Twinster-neliveto, missä taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, jonka ansiosta voidaan kiihdyttää pyöriä yksitellen sekunnin murto-osassa, mikä mahdollistaa erittäin hyvän vääntömomentin auton koko suorituskykyalueella.

Kaarteessa suurempi vääntömomentti siirtyy ulkotakapyörään, mikä vahvistaa auton vakautta ja hallittavuutta ajettaessa haastavissa olosuhteissa. Lisäksi Opel Insigniaan kehitetty FlexRide-mukautuva jousitus yhdistää iskunvaimentimet ja ohjauksen yhdeksi saumattomaksi kokonaisuudeksi.

Opelin nelivetomallistosta löytyy myös monikäyttöinen tavara-auto Opel Vivaro 4×4.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän