Mercedes-Benz kiihdyttää sähköautovalmistusta merkittävästi vuoden 2021 aikana. Pian Suomessakin esiteltävän EQA:n jälkeen seuraavat EQS (WLTP-toimintamatka jopa 770 kilometriä), EQB sekä EQE.
Mercedes-Benz Vans esittelee vuoden aikana konseptimallit täyssähköisestä Citanista ja T-sarjasta.
Daimler Trucks & Buses tuo syksyllä sarjatuotantoon eActros-kuorma-auton, jonka toimintamatka latauksella on yli 200 kilometriä. Vastaava pitkän matkan versio eActros LongHaul esitellään vuonna 2024. Autolla saavutetaan noin 500 kilometrin toimintamatka.
Vuosikymmenen toisella puoliskolla alkaa myös polttokennokäyttöisten vetykuorma-autojen valmistus. Linja-autoista saatavana ovat jo sähköiset eCitaro ja sen nivelbussiversio.
Autoilun sähköistyminen edellyttää myös mittavia investointeja latausinfrastruktuuriin. Eurooppa tarvitsee jopa kolme miljoonaa sähköauton latauspistettä vielä tällä vuosikymmenellä.
– Meillä ei ole vielä edes kymmenesosaa niistä. Latauspisteiden rakentamista on nopeutettava, ja Daimler on mukana osana autoteollisuuden pyrkimyksiä. Aiomme esimerkiksi laajentaa Ionity-latausverkostoa, Daimlerin pääjohtaja Ola Källenius lupaa.