Mercedes-Benz EQA ja EQB uudistuivat

Mercedes-Benzin EQA ja EQB ovat uudistuneet. Uudistuneet EQA ja EQB tarjoavat parhaimmillaan jopa yli 60 km lisää toimintamatkaa, tuntuvasti lisää vakiovarusteita ja päivitetyn Mbux-käyttöjärjestelmän.

Malliuudistuksen myötä myös 5-paikkaisiin EQB-malleihin on saatavana sähköinen vetokoukku. Suurin vetomassa EQB:n etuvetomallissa on 1400 kg ja nelivetomalleissa 1700 kg. EQA-malleissa vastaavat luvut ovat 1500 kg ja 1800 kg.

Mercedes-Benz EQA. Kuva: Mercedes-Benz.

Seuraavaan sukupolveen siirtymisen myötä Mbux-käyttöjärjestelmän suorituskyky on parantunut merkittävästi. Yhdessä entistä hiotumman aerodynamiikan avulla uudistuneet mallit voivat tehokkaammin hallita energian talteenottoa ja muita energian kulutukseen vaikuttavia tekijöitä.

Merkittävimmät muutokset wltp-mittauksen perusteella mitattavassa toimintamatkassa näkyvät EQA- ja EQB 250+ -malleissa, jotka korvaavat edellisen malliston 250-mallit.

EQB. Kuva: Mercedes-Benz.

EQA 250+ on saavuttanut 65 kilometrin lisäyksen toimintamatkaan edeltävään EQA 250-malliin verrattuna. Sisarmallissa EQB 250+ vastaava muutos toimintamatkassa on 63 kilometriä. 250+ -mallien pidemmän toimintamatkan mahdollistaa mm. akuston suurempi 70,5 kWh:n energiasisältö.

Muiden mallien toimintamatkan muutos vaihtelee mallista riippuen 21–25 kilometrin välillä.

Plug & Charge vakioksi

Mallimuutoksen myötä Plug & Charge-toiminto on tullut vakioksi EQA- ja EQB-malleihin. Toiminnon käyttäminen edellyttää asiakkaalta Mercedes me Charge-sopimusta.

EQA. Kuva: Mercedes-Benz.

Mercedes me Charge on ylivoimaisesti helpoin ja yksinkertaisin tapa maksaa lataussähköstä. Palvelua käyttämällä Mercedes-Benz-asiakas välttyy yllättäviltä ja usein varsin hintavilta roaming-laskuilta.

Auton saa ladattua kätevästi ja nopeasti ”yhden asiakkuuden taktiikalla” ja ainoastaan yhdellä kuukausilaskulla. Suomessa Mercedes me Charge yhteensopivia latauspisteitä on noin 5600 kappaletta. Plug & Charge toimii toistaiseksi Ionityn pisteissä.

Akuston esilämmitys takaa nopean latauksen myös talvipakkasilla

Navigointipohjainen korkeajänniteakuston esilämmitys takaa korkean lataustehon myös talvipakkasilla. Järjestelmän käyttö on yksinkertaista: etsi piste latausasemahausta tai hyödynnä älykästä reittisuunnittelua, joka suunnittelee lataustauot automaattisesti pidemmällä matkalla.

EQA. Kuva: Mercedes-Benz.

Uutena ominaisuutena esilämmityksen alkaessa EQ-valikon välilehdelle ”lataus” ilmestyy akuston lämpötilan esivalmistelusta kertova ikoni ja samalla näyttö kertoo arvioidun maksimilataustehon. Molemmissa malleissa on 100 kW tasavirtalataus (DC) ja 11 kW vaihtovirtalataus (AC). Mercedes-Benzin sähköautoille tyypilliseen tapaan latauksen keskiteho on korkea myös talvipakkasilla, jolloin lataus tapahtuu nopeasti.

Merkittävästi lisää vakiovarusteita

Malliuudistuksen myötä uusia vakiovarusteita ovat mm. 10.25” digitaalinen mittaristonäyttö, kiintolevynavigointi, katveavustin, lämmitettävä ohjauspyörä, aktiivinen DISTRONIC-etäisyysvakionopeudensäädin, avaimeton KEYLESS-GO-mukavuuspaketti, muotoilultaan uusi ohjauspyörä, adaptiivinen kaukoavustin sekä päivitetyt kamera- ja sensorijärjestelmät. Myös ulkonäköön on tullut lukuisia uudistuksia mm. vakiovarusteinen tähtikuvioitu keulamaski.

Lue myös

Mercedes yrittää välttää kiinalaismerkkien hintakisan

Mercedes-Benzillä huima kasvu sähköautojen myynnissä

Mercedes-Benzin virtuaaliavustaja hyödyntää tekoälyä

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //  

 

 

EQA. Kuva: Mercedes-Benz.
EQA. Kuva: Mercedes-Benz.
EQA. Kuva: Mercedes-Benz.
EQB. Kuva: Mercedes-Benz.
EQB. Kuva: Mercedes-Benz.
EQB. Kuva: Mercedes-Benz.

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän