BMW käynnistää akkukennojen mallikappaleiden tuotannon Cell Manufacturing Competence Centre -keskuksessaan Parsdorfissa. Nyt valmistettavat akkukennot ovat samaa mallia, jota käytetään Neue Klasse -mallien tuotannossa vuodesta 2025 eteenpäin.
BMW kehittää akkutekniikkaa tutkimuskeskuksessaan Münchenissä ja tekee sarjatuotantokennojen mallikappaleet Parsdorfissa, minkä ansiosta BMW pystyy hallitsemaan koko kennojen luontiprosessin. Parsdorfin-keskukseen on investoitu 170 miljoonaa euroa, ja siellä työskentelee 80 työntekijää.
BMW kehittää parhaillaan kuudennen sukupolven sähköistä voimalinjaa. Nyt kehitettävien akkukennojen energiatiheyden suhteessa tilavuuteen arvioidaan paranevan yli 20 prosenttia nykyisiin kennoihin verrattuna. Uudet akkukennot ovat sylinterin muotoisia ja halkaisijaltaan 46 millimetriä. Niitä valmistetaan 95 ja 120 millimetrin pituisina.
BMW pyrkii optimoimaan tuotantoa mahdollisimman tehokkaaksi, hyödyntämään kierrätettäviä materiaaleja sekä helpottamaan materiaalien kierrätystä, kun auton käyttöikä päättyy.
BMW:n pitkän aikavälin tavoitteena on käyttää uudelleen kaikki kierrätettävien korkeajänniteakkujen raaka-aineet. Münchenin-keskuksessa on jo valmistettu ja testattu ensimmäiset akkukennot täysin kierrätetystä ja/tai vaihtoehtoisesta katodimateriaalista.