Ensi vuonna BMW:n sähköauton lataustiedot siirtyvät automaattisesti — ilman lataussirua tai -sovellusta!

BMW:n tuo autoihinsa vaivattoman lataamisen Plug & Charge -toiminnon ensi vuoden puolivälissä. Plug & Charge -toiminnon avulla asiakkaat voivat ladata autojaan useilla latausasemilla ilman lataussirua tai -sovellusta, koska latauslaite osaa laskuttaa suoraan auton latauspistokkeen jakaman tiedon avulla.

Asiakkaan tarvitsee vain liittää latauskaapeli auton latausliitäntään ja tarvittavat tiedot kulkevat automaattisesti latauskaapelin kautta. Siksi latausta ei tarvitse aktivoida sovelluksen tai lataussirun avulla.

Plug & Charge -teknologiaa käyttävät jo nyt useat autonvalmistajat, mutta BMW on ensimmäinen yritys, joka yhdistää tulevaan Plug & Charge -toimintoonsa mahdollisuuden kerätä useita lataussopimuksia. Perinteisesti Plug & Charge -toiminto on yhdistetty vain yhteen valittuun toimittajaan.

Asiakkaat voivat yhdistää autoonsa jopa viiden eri toimittajan nykyiset lataussopimukset ja siten käyttää näiden toimijoiden latausasemia vaivattomasti.
Ainoa ehto on, että latausasemat on liitettävä Hubjectin Euroopan laajuiseen eRoaming-verkkoon. (Sekä nykyiset että tulevat ISO-standardit on integroitu BMW:n Plug&Charge -toimintoon.)

Helppoutta ja joustavuutta Ionity- ja BMW Charging -palveluilla

Keskeinen osa BMW:n Plug & Charge-ominaisuutta on yhteys Ionity-latausverkkoon. BMW, Daimler, Ford sekä Volkswagen-konserni mukaan lukien Audi ja Porsche käynnistivät yhteisyritys Ionityn vuonna 2017.

Myöhemmin yhtiöön on liittynyt myös useita autonvalmistajia. Suomessa on nyt Ionityn latauspisteitä kolmessa paikassa, joissa on yhteensä kuusi latauspistettä.

Ionity on keskeinen osa BMW Charging -palveluun yhdistettyä latausverkostoa, joka tarjoaa asiakkailleen nykyään pääsyn lähes 400 000 latausasemaan ympäri Eurooppaa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän