Päivän automainos: Miksi periaatteessa samanlaiset autot eivät kuitenkaan pysty samaan kuin BMW

Vuonna 1982 BMW markkinoi autoaan pitkällä perusteellisella tekstillä.

”Kun autotehtaat esittelevät uuden mallin, ne perustelevat yleensä sen etuja teknisten yksityiskohtien luettelolla.

Yksityiskohtien, jotka periaatteiltaan samanlaisina toistuvat monissa autoissa, koska niin monet autonvalmistajat ajattelevat, että yksittäisiä osia kehittämällä saavutetaan paras lopputulos.

Tämän seurauksena maailma on tänään täynnä turvallisia, ergonomisia, pienen ilmanvastuksen omaavia autoja, jotka periaatteessa ovat samanlaisia.

Kaikki?

Ei, sillä yksityiskohtia voidaan kopioida, mutta alkuperäistä kokonaisuutta ei. Tunnet sen, kun ajat BMW:llä – ainutlaatuista kokonaisuutta.

BMW-auto, jota yksityiskohdat eivät riitä selittämään.

BMW on kokonaisuus, joka on enemmän kuin osiensa summa.

BMW suunnittelee jokaisen osan, jokaisen yksityiskohdan itse, mutta ei pelkkinä irrallisina osina, vaan lähtökohtana se, miten niiden tulee palvella lopputulosta.

Katso tästä muita Päivän automainoksia.

Siksi BMW:ssä kokonaisuus hallitsee osia – eikä päinvastoin.

Se ei ole kokoelma yksityiskohtia, vaan ehjä kokonaisuus. Siksi myös kaikki sen osat toimivat ainutlaatuisella tavalla – tuloksen ajettavuus joka on ominaista BMW:lle.

Edelläkävijöillä ei ole vertailukohtia.

BMW:n ominaisuudet eivät ole tehty verrattaviksi muihin autoihin, vaan voittamaan ne erilaiset olosuhteet, jotka ajaessasi kohtaat.

Sen täsmällisen käyttäytymisen ja hallittavuuden ovat sanelleet talviset alppitiet, kestävyyden tuntikausien ajo rajoittamattomilla nopeuksilla Saksan moottoriteillä, ajamisen vaivattomuuden Euroopan vilkkaimpien kaupunkien liikenne.

Suunnittelun varmistavat lopputestit, joissa jokainen BMW:n malli joutuu ääriolosuhteissa läpäisemään rasitukset, jollaisia se käytössä tuskin koskaan tulee kohtaamaan.

Erilaisen auton tunnet siitä, että se säilyy periaatteiltaan muuttumattomana.

Jos uusi BMW poikkeaisi täysin edeltäjästään, se osoittaisi, että aikaisemmat on tehty niin, että uusi on täytynyt suunnitella muotoilusta moottorin yksityiskohtiin asti uudestaan.

Näin ei ole.

Tunnistat jokaisen BMW:n ensi silmäyksellä mallista riippumatta BMW:ksi, koska se suunnittelun periaatteet ja lähtökohdat eivät muutu, vaikka yksityiskohdat eroavatkin.

BMW:n kehittämistä eivät ohjaa muotivirtauksen, vaan sen oma kokemus siitä, kuinka rakennetaan autoja, jotka antavat ajajalleen mahdollisimman paljon.

Jos haluat kokea, kuinka erilainen periaatteessa samanlainen auto voi olla, tule koeajamaan BMW.”

Omassa pienessä taulukossa on ilmoitettu malliston polttoaineenkulutus ECE-normien mukaan.

Silloin mallistossa oli BMW 315, BMW 316, BMW 318i, BMW 320, BMW 323i, BMW 518 ja BMW 520i.

Veho oli mainoksen aikaan BMW:n maahantuoja.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän