Autotoday testasi: Range Rover Sport P400e — tarjolla sähköä ja yli 400 hevosvoimaa

Range Rover Sport ei häpeä isoveljelleen Range Roverille tekniikaltaan tai toiminnallisuuksiltaan tämän lataushybridi P400e:n kohdalla. Sport-mallissa ulkonäkö on hieman menevämpi ja pituudessa tulee takkiin isoveljeltä reilut 10 senttimetriä.

Sportin kohdalla kyse on aidosta täysiverisestä maastoautosta, jonka herrasmiesmäinen ulkonäkö puhuttelee menevyydellään myös nuorempaa ostajakuntaa.

Kuva: Antti Järveläinen.

Ilmajousituksen ja maastoon tarvittavien varusteiden lisäksi Sport-mallissa tulee aina vakiona pitkä lista mukavuuteen ja käytännöllisyyteen vaikuttavia varusteita, kuten Apple Carplay ja nahkaverhoilu.

Lisävarustelista tuntuu jo valmiiksi erittäin kattavan vakiovarustelistan lisäksi loputtomalta.
Lisävarusteista voi halutessaan ruksia autoon muun muassa tuuletetut istuimet eteen ja taakse, hierontatoiminnon etuistuimille tai vaikka minijääkaapin keskikonsoliin.

Kuva: Antti Järveläinen.

Suuremmalle perheelle autoon on saatavilla myös kaksi lisäistuinta tavaratilaan, jolloin auto on 7-paikkainen.

Tavaratilaa löytyy pelkällä polttomoottorilla varustetusta Sportista 780 litraa. Koeajetun hybridimallin tavaratila on noin 700 litraa, taka-akselille sijoitettujen akkujen nostaessa tavaratilan lattiaa korkeammalle.

P400e tarjoaa koko komeudessaan herrasmiesmäiset kyydit, monipuoliset käyttömahdollisuudet aitona työjuhtana ja ekologisemman hybridivaihtoehdon vanhoille ja uusille asiakkaille.

Ahkerasti autoa lataava palkitaan alhaisella kulutuksella tinkimättä Land Rover -laadusta ja ajonautinnosta.

Kuva: Antti Järveläinen.

Range Rover Sport P400e PHEV HSE Dynamic

  • Moottori: 1997 cm³, 4-sylinterinen
  • Polttomoottorin teho: 300 hv. / 221 kW. @ 5500 rpm.
  • Polttomoottorin vääntö: 400 Nm. @ 1500-4000 rpm.
  • Sähkömoottorin teho: 105 kW.
  • Sähkömoottorin vääntö: 275 Nm.
  • Maksimiteho (bensiini + sähkö): 297 kW, 404 hv.
  • Maksimivääntö (bensiini + sähkö): 640 Nm.
  • Kiihtyvyys: 6,7 sek. (0-100 km/t)
  • Ajoakun kapasiteetti: 13,1 kWh
  • Ilmoitettu toimintamatka yhdellä latauksella: 48 km.
  • Koeajettu toimintamatka yhdellä latauksella: 35 km.
  • Yhdistetty kulutus: 3,2-3,8 l/100km.
  • CO₂-päästöt: 74-86 g/km.
  • Kulutus koeajossa: 8,9 l/100km.
  • Kahluusyvyys: 850 mm.
  • Omamassa: 2 464 kg.
  • Vetotapa: Neliveto
  • Tavaratila: 700 l.
  • Vetokyky: 2 500 kg. (jarrullinen)
  • Alkaen hinta: 99 070 euroa (P400e PHEV SE)
  • Koeajoauton hinta: 108 279 euroa

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.
Kuva: Antti Järveläinen.

 

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän