Nyt Renault Capturin saa myös pistokehybridinä — hinta jää alle 30 000 €

Uusi Renault Captur E-Tech Plug-in hybrid on maahantuojan tiedotteen mukaan Suomen edullisin lataushybridi, sillä sen hinnat alkavat 29 390 eurosta. Samalla se on ensimmäinen lataushybridi kompaktien katumaasturien joukossa, todetaan Renaultin tiedotteessa.

Renault Captur E-Tech Plug-in hybrid on tehty uudelle CMF-B -perusrakenteelle, joka on alusta alkaen suunniteltu myös sähköisiä voimalinjoja varten.

Niinpä kaikki tekniikan komponentit on sijoitettu järkevästi auton rakenteisiin. Lataushybridin ajoakku on takapenkin alla niin, ettei matkustajien tiloista tai käytännöllisyydestä ole tarvinnut tinkiä.

Uudessa Renault Captur E-Tech Plug-in hybridissä on täysin uusi 1,6-litrainen bensiinimoottori ja kaksi sähkömoottoria sekä älykäs automaattinen monitilavaihteisto.

Moottoreiden yhteisteho on 116 kilowattia (158 hv). Painotettu/yhdistetty kulutus on ainoastaan 1,5 litraa sadalla kilometrillä ja vastaava hiilidioksidipäästö 33 g/km.

Captur E-Tech Plug-in hybridin on litiumioniajoakun energiasisältö on 9,8 kWh (400 V), joka riittää WLTP-normin mukaan 50 kilometrin ajoon ja kaupungissa 63 kilometriin.

Akun saa ladattua sähköauton latauslaitteella täyteen kolmessa tai kotipistorasiasta viidessä tunnissa. Virran loputtua Captur E-Tech Plug-in hybrid on edelleen hyvin taloudellinen, sillä se toimii aina hybridinä.

Liikkeelle lähdetään aina sähköllä

Sähkömoottori antaa täyden vääntömomentin heti alussa, joten kiihdytykset ovat rivakoita ja sähkömoottoreista on tiedotteen mukaan iloa myös nopeassa ajossa, kun ne antavat reippaissa kiihdytyksissä, kuten ohituksissa, apuaan bensiinimoottorille.

Ulkonäöltään Captur E-Tech Plug-in hybrid eroaa polttomoottorisista sisarmalleista oikeassa kyljessä olevan latauspistokkeen luukun ja vasemmalle siirtyvästä polttoaineluukusta.

Lisäksi takaluukun sekä B-pilarien E-Tech Plug-in hybrid -merkit kertovat ympäristöystävällisestä valinnasta.

Uusi Renault Captur E-Tech Plug-in lataushybridi on saatavilla Intens-varustelutasolla. Siihen sisältyvät muun muassa 17 tuuman kevytmetallivanteet, etupysäköintitutka ja peruutuskamera, lämmitettävä ohjauspyörä ja Multi-Sense -järjestelmä.

Intens-varusteiden lisäksi lataushybridissä on suurempi 10,2-tuumainen digitaalinen mittaristo ja 9,3-tuumainen kosketusnäyttö.

Uutuus maksaa 29 390 € ja sen ennakkomyynti käynnistyy 4.9.2020. Ensimmäiset asiakkaat saavat autonsa vielä tämän vuoden aikana.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!