Mitsubishi Motors Europe on esittelyt tänään uuden sukupolven ASX:n virtuaalisessa tapahtumassaan. Auto on asemoitu suoraan Euroopan B-SUV segmentin ytimeen. Uuden ASX:n (“Active Sports X-over”) tavoitteena on jatkaa edeltävän sukupolven menestystä, jota myytiin Euroopassa lähes 380 000 kappaletta.
Euroopan markkinoille kehitetty ASX perustuu Renault-Nissan-Mitsubishi Allianssin CMF-B alustaan. Saatavilla on poikkeuksellisen laaja valikoima eri voimalinjavaihtoehtoja mukaan lukien ladattava hybridi (PHEV), täyshybridi (HEV) sekä kevythybridi.

Niin etu- kuin takavalot ovat led-valot. Tämän lisäksi takaprofiilin muotoilua täydentää uudelleen suunniteltu ASX-mallimerkintä sekä Mitsubishi-tekstilogo.
Katso tästä muita juttuja Mitsubishi ASX -mallista.
Värivaihtoehtoja on lanseerauksen yhteydessä tarjolla kuusi, joiden lisäksi korkeimmin varusteltuihin malleihin on mahdollista ottaa kaksivärinen viimeistely mustalla katolla.
Autossa on 332-litrainen (VDA) tavaratila, jota voidaan laajentaa entisestään 69 litralla, kun takaistuimet liutetaan etuasentoon.
Avaimeton lukitusjärjestelmä avaa ovet, kun se tunnistaa handsfree-avainkortin kuljettajan lähestyessä noin metrin säteelle autosta. Samaten, kun kuljettaja astuu ulos autosta, ovet lukkiutuvat automaattisesti heti kun handsfree-avainkortti on metrin säteen ulkopuolella.