Goodyear väittää tehneensä nastarenkaan, jonka jarrutussuorituskyky on ylivertainen

Goodyear on julkistanut uuden UltraGrip Arctic 2 -nastarenkaan henkilöautoille ja katumaastureille. Goodyearin tiedotteen mukaan renkaan jarrutussuorituskyky jäällä ja lumella sekä käsittely lumella on ylivertainen.*

Suorituskyvyn taustalla olevat teknologiat:

Arctic Eagle Claw -nasta

Goodyearin tiedotteen mukaan renkaassa on 13 %* parempi jarrutuskyky jäällä verrattuna seuraavaksi parhaaseen kilpailijaan.

Arctic Eagle Claw -nastan terävä tapin muoto tuottaa Goodyearin mukaan optimaalisen pidon jäällä ja innovatiivinen kiinnitysjärjestelmä parantaa nastan renkaassa kiinni pysymistä, minkä ansiosta suorituskyky jäällä säilyy renkaan koko käyttöiän ajan. Tämän lisäksi nastojen määrää on lisätty ja niitä on nyt jopa 220 rengasta kohden.

Snow Grip -teknologia

Uusi Snow Grip -teknologia tuottaa tiedotteen mukaan vahvan suorituskyvyn kaikissa lumisissa olosuhteissaleveämpien urien ja suuremman särmätiheyden ansiosta. Kaikki nämä parannukset on todistettu TestWorldin testeissä, joissa UltraGrip Arctic 2 suoriutui parhaiten jarrutuksesta ja käsittelystä lumella*.

Noise Control

Tiedotteen  mukaan renkaasta tulee 9 % vähemmän sisämelua edeltäjään verrattuna** optimoidun nastojen jakauman ja uuden nastatyynyn ansiosta, joka vaimentaa melua nastan osuessa tiehen.

Uudet nastarenkaat kuuluvat mallistoon, jossa on 47 uutta kokoa henkilöautoille 16–20 tuuman vannekoolla ja 49 kokoa katumaastureille 17–21 tuuman vannekoolla. Kaikki koot tulevat myyntiin toukokuun 2021 ja helmikuun 2023 välillä.

* Verrattuna nastarengassegmentin pääkilpailijoiden kolmeen uusimpaan saatavilla olevaan malliin (Michelin X-Ice North 4, Nokian Hakkapeliitta 9, Continental IceContact 2). TestWorldin tammikuussa 2021 Goodyearin toimeksiannosta tekemä testi. Testattu rengaskoko: 225/55R17 101T XL, testiauto: BMW 530d. Testipaikka: Ivalo. Koko raportti on saatavilla osoitteessa https://www.goodyear.eu/en_gb/consumer/tire-test-reports/tire-test-reports-winter.html

** Sisäinen testi, verrattuna edeltäjään (205/55R16 94T XL Goodyear UG Ice Arctic)

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän