Ford Mustang Mach-E GT -mallin hinnat on julkaistu ja auto on nyt tilattavissa

Fordin täyssähköisen SUV-mallin tehokkain versio, Ford Mustang Mach-E GT, on nyt tilattavissa Euroopassa. Ensimmäiset autot saapuvat Eurooppaan loppuvuodesta.

Ensimmäisten tuotantokuukausien aikana valmistetaan erikoisvarusteltua ja -hinnoiteltua Mustang Mach-E GT Launch Edition -mallia, jonka hintaan sisältyvät koriväri Dark Matter Grey ja lasikatto.

Lisäksi Launch Editioniin on saatavana vain Mustang Mach-E GT -malliin tarjolla olevat houkuttelevasti hinnoitellut korivärit Grabber Blue ja Cyber Orange. Launch Edition -mallin tuotannon loputtua mallin värivalikoima laajenee.

Launch Edition -mallin hinta on alkaen 81 115 euroa. Auto on nyt tilattavissa Fordin nettisivujen kautta.

Urheilullista reagointia ja ketteryyttä sekä radalle että arkikäyttöön

Mustang Mach-E GT -mallissa on enemmän vääntöä kuin missään Euroopassa aiemmin myydyssä tiekäyttöön valmistetussa Fordin tuotantomallissa. Auto kiihtyy nollasta sadan kilometrin tuntivauhtiin 3,7 sekunnissa ja on Fordin kaikkien aikojen nopeimmin kiihtyvä viisipaikkainen auto Euroopassa.

Kuva: Ford.

Kaksi moottoria, nelivetojärjestelmä, täyssähköinen voimansiirto, vakiovarusteena oleva edistyksellinen MagneRide adaptiivinen jousitus ja erittäin tehokas Brembon jarrujärjestelmä takaavat urheiluauton reagointikyvyn ja ketteryyden.

Lisäksi Mustang Mach‑E GT -mallin voimansiirron kalibrointi jakaa suuremman osan väännöstä takarenkaille verrattuna muihin Mustang Mach-E -nelivetomalleihin. Erityisesti Mustang Mach-E Gt -mallia varten suunnitellut renkaat varmistavat tehokkaan väännön ja pidon tien pinnassa.

Kuva: Ford.

Myös uusi Untamed Plus -ajotila on suunniteltu tasaamaan voimansiirtoa radalla ja näin varmistamaan tasaiset kierrosajat. Samalla pitoa ja luistonestoa säädellään entistä jännittävämmän ajokokemuksen aikaansaamiseksi siellä, missä säännökset ja olosuhteet sen sallivat.

Runsas vakiovarustelu

Mustang Mach-E GT -mallissa on Mustang Mach-E AWD-nelivetomallin varusteiden lisäksi vakiona

  • 20” kevytmetallivanteet Pirellin 245/45R20 renkailla
  • MagneRide -iskunvaimennus
  • Brembon etujarrulevyt (suuremmat kuin muissa Mach-E -malleissa)
  • Urheilulliset Ford Performance -istuimet Sensico-verhoilulla
  • Musta kontrastikatto
  • GT-korinmuotoilusarja
  • GT-etusäleikkö
  • GT-logo auto takana (ei AWD-logoa)
  • Korinväriset pyöränkaaret
  • GT-sisätilasomisteet
  • GT-kynnyslistat
  • B&O-premium -äänentoistojärjestelmä, sis. 10 kaiutinta
  • Handsfree-takaluukku
  • Liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä
  • Automaattinen pysäköintiavustin
  • 360° kamera
  • Vain GT-malliin saatavat Grabber Blue ja Cyber Orange -korivärit ja ainutlaatuinen korimuotoilu tekevät mallin tyylikkäästä ja voimakkaasta muotoilusta entistä erottuvamman säilyttäen kuitenkin maailman myydyimmän urheiluauton tunnistettavat piirteet.

Mustang Mach-E GT:ssä on vakiona 98 kWh akku, josta on käytettävissä 88 kWh. Auton toimintamatka on 500 km (WLTP). Ladattaessa 150 kW suurteholatausasemalla, autoon saa ladattua keskimäärin 97 kilometriä toimintamatkaa noin 10 minuutissa, ja lataaminen 10 prosentin varaustilasta 80 prosentin tasolle kestää noin 45 minuuttia.

Sähköistä ajonautintoa

Mustang Mach-E GT -mallin kaksi vaihtovirtamoottoria ohjaavat voimaa erikseen etu- ja takapyörille ja tuottavat yhteensä tehoa 487 hv ja vääntöä 860 Nm – vääntöä on lähes 15 prosenttia enemmän kuin Ford GT -superautossa.

Kuva: Ford.

Täysin uusi öljyjäähdytteinen, kestomagneettinen ja tahdistettu takamoottori saavuttaa huippuväännön 0,5 sekunnissa. Nelivetomallin edessä oleva moottori tuottaa itsenäisesti lisävoimaa, vääntöä ja pitoa etupyörille ja takaa näin tasaisen kiihtyvyyden sekä erinomaiset kaarreajo-ominaisuudet.

Voimansiirto on säädetty lisäämään vääntömomentin jakautumista asteittain taaksepäin ajotiloissa Whisper, Active ja Untamed. Ajotilojen ansiosta auton luonteen voi säätää rauhalliseksi, etuvetopainotteiseksi tai dynaamisen urheilulliseksi.

Mustang Mach‑E GT -mallissa on yksinomaan tähän malliin saatava Untamed Plus -ajotila. Ajotilassa on Untamed-ajotilaan verrattuna terävämpi ohjaus, parempi kaasuvaste, jäykempi jousitus, simuloidut pienemmälle vaihteelle vaihdot ja auton sisätiloihin voimakkaammin kuuluva moottoriääni.

Lisäksi Plus-ominaisuus kalibroi voimansiirron tuottamaan yhtenäisen tehon ja väännön suorituskykyiseen rata-ajoon. Ajotila rajoittaa myös ajonvakautus- ja luistonestojärjestelmän toimintaa rata-ajossa.

Kuva: Ford.

Vakiovarusteinen MagneRide adaptiivinen jousitus on erityisesti säädetty eurooppalaisille teille ja vastaamaan asiakkaiden odotuksia. Järjestelmä valvoo sähköisesti iskunvaimentimien sisällä olevaa magnetoreologista nestettä, jotta se voi reagoida oikea-aikaisesti muuttuviin tieolosuhteisiin ja säätää ajoneuvon luonnetta saumattomasti valitun ajotilan mukaiseksi.

Mustang Mach-E GT -mallin jarrut ja renkaat ovat ainutlaatuiset. Malliin räätälöidyn Pirellin kesärenkaan koko on 245/45 R20, ja se on erityisesti valittu täydentämään auton suurempaa tehoa ja nelivedon suorituskykyä.

Renkaat on sovitettu 8 tuuman levyisille vanteille, jotka ovat tuuman leveämmät kuin vakiomallisissa Mustang Mach-E -autoissa. Ainutlaatuiset renkaat tarjoavat poikkeuksellista pitoa ja vakautta urheiluauton käsittelyyn. Autossa on lisäksi Mustang Mach-E -mallien suurimmat Brembon ilmastoidut etujarrulevyt, joiden halkaisija on 385 mm.

15,5 tuuman kosketusnäyttö

Premiumtason vakiovarustelu lisää Mustang Mach-E GT:n houkuttelevuutta ja täydentää täyssähköisen ajamisen hienostuneisuutta.

Grabber Blue ja Cyber Orange -korivärien lisäksi uudessa mallissa on korinväriset pyöränkaaret, vain tämän mallin etusäleikköön saatava polykarboniitista valmistettu Dark Matter Grey -värinen etusäleikkö, jossa on 3D-efekti sekä ainutlaatuinen etupuskurin muotoilu ilmanottoaukkoineen ja spoilereineen.

Vain Mustang Mach-E GT -malliin saatavissa 20 tuuman kevytmetallivanteissa on koneellinen viimeistely ja korkeakiiltoiset mustat syvennykset. Muihin ulkoisiin yksityiskohtiin kuuluvat muun muassa Shadow Black -värinen katto, Pillar Black -väriset taustapeilit ovissa ja Colorado Red -väriset jarrusatulat.

Tilavassa ja ergonomisessa ohjaamossa on muista Mustang Mach-E -malleista tuttu 15,5 tuuman kosketusnäyttö, jonka avulla hallinnoidaan Fordin seuraavan sukupolven SYNC-tietoviihdejärjestelmää. Järjestelmä oppii tuntemaan kuljettajan tavat ja tekee niiden perusteella älykkäitä ehdotuksia.

Katso tästä muita juttuja Mustang Mach-E GT -mallista.

Muotoillut Ford Performance -urheiluistuimet on suunniteltu tukemaan kuljettajia urheilullisessa ajossa ja ne on verhoiltu pehmeällä keinonahalla, kuten ohjauspyöräkin. Mukavuusominaisuuksiin kuuluvat 10 kaiuttimen B&O-äänentoistojärjestelmä ja takaluukun handsfree-toiminto, jonka ansiosta 402-litraisen tavaratilan saa auki helposti. Malliin on saatavana myös valinnaisvarusteinen panoraamalasikatto.

Mustang Mach-E GT -mallissa on vakiona edistyksellisiä kuljettajaa avustavia teknologioita, kuten älykäs vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla ja kaistavahdilla, kaistanpitoavustin, jossa on kuolleen kulman varoitin, aktiivinen pysäköintiavustin ja törmäyksenestoavustin hätäjarrutustoiminnolla.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!