Uusi Mercedes-Benz Group AG keskittyy henkilö- ja pakettiautoihin sekä sähköistymiseen

Mercedes-Benzin emoyhtiö Daimler AG muutti nimensä Mercedes-Benz Group AG:ksi tiistaista 1. helmikuuta alkaen.

Jo tätä aikaisemmin Daimler Truck on eronnut emoyhtiöstä itsenäiseksi, kuorma-autoihin keskittyväksi yhtiöksi.

Kansainvälisesti nimenmuutos toteutui jo hieman aikaisemmin, Mercedes-Benzille tärkeänä vuosipäivänä 29.1. – samana päivänä, jona Carl Benz jätti patenttihakemuksen ensimmäisestä automallistaan 136 vuotta sitten 1886.

Mercedes-Benz Group AG:n tuotemerkkejä ovat Mercedes-Benz, Mercedes-AMG, Mercedes-Maybach ja Mercedes-EQ.

Uusi Mercedes-Benz Group AG keskittyy jatkossa täysin henkilö- ja pakettiautoliiketoimintaan, sähköistymiseen sekä autonomisten ajoneuvojen kehitysmahdollisuuksiin.

Yksi askel tähän suuntaan on Mercedes-Benzin osakkuus akkukennovalmistaja ACC:ssä (Automotive Cells Company) yhdessä Stellantis-konsernin ja energiayhtiö Totalenergiesin kanssa.

Mercedes-Benz on sitoutunut muuttumaan täysin sähköiseksi automerkiksi vuosikymmenen loppuun mennessä niillä markkina-alueilla, jossa olosuhteet ja kysyntä sen mahdollistavat. Terminä sanapari ”sähköinen automerkki” pitää Euroopassa sisällään ladattavat hybridit ja täyssähköautot.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän