Tällainen Peugeot 508 esitellään Genevessä

4.3.2018 20.25

Uusi Peugeot 508 on maailman ensiesittelyssä Geneven autonäyttelyssä 2018. Markkinoille uutuus tulee syyskuussa 2018. Suomeen uuden Peugeot 508:n odotetaan rantautuvan loppusyksystä 2018.

Perinteisten sedanien markkinoilla Euroopassa on D-segmentti jo neljä vuotta polkenut paikallaan. 

Viime vuosina autonvalmistajat ovat panostaneet erityisesti alati kasvavaan SUV-segmenttiin, isokokoisia sedaneita ovat tarjonneet vain premium-luokan autonvalmistajat.

Peugeotin design-osaston muotoilijat asettivatkin tavoitteekseen siirtyä perinteisistä 4-ovisista konttiperäisistä sedaneista 5-oviseen coupémaiseen fastback-sedaniin.

Uusi Peugeot 508 on matala – juuri ja juuri 1,40 m korkuinen. Peugeotin leijonalogo on sijoitettu etusäleikön keskelle ja 508-logo konepellin etuosaan.

Pituutta kompaktilla sedanilla on 4,75 m.

Takana huomio kiinnittyy kiiltävän mustaan listaan, joka yhdistää valoisuuden mukaan säätyvät, leijonan kynnen raapaisua muistuttavat led-takavalot toisiinsa. Samantyyliset takavalot löytyvät useista Peugeotin konseptiautoista Quartzista alkaen.

Tavaratila on suuruudeltaan 487 litraa. Tavaratilan kanteen on integroitu spoileri.

Peugeot i-Cockpit -ohjaamon muodostavat kompaktin kokoinen litteä ohjauspyörä, 10 tuuman, kojetauluun integroitu kapasitiivinen HD-kosketusnäyttö, seitsemän keinunäppäintä sen alapuolella sekä 12,3 tuuman kokoinen, katseen korkeudelle sijoitettu mittaristo.

Kuljettaja voi valita sopivimman ajotavan (Eco, Sport, Confort, Normal) stimuloivan ja intuitiivisen ajoelämyksen varmistamiseksi.

Tehokkaita ja polttoainetaloudellisia voimanlähteitä

Teknologialtaan uusi Peugeot 508 edustaa viimeisintä sukupolvea. 8-portainen EAT-automaattivaihteisto on varusteena suurimmassa osassa PureTech-bensiinimoottoreita (180 ja 225) sekä BlueHDi 130, 160 ja 180 -moottoreissa. 

Uuden Peugeot 508:n moottorivalikoimiin kuuluu kaksi 1,6 litraista PureTech-bensiinimoottoria:

  • PureTech 180 S&S EAT8
  • PureTech 225 S&S EAT 8 (vain GT)

Dieselmoottoreita on tarjolla neljä (1,5 l ja 2,0 l BlueHDi):

  • BlueHDi 130 S&S 6-vaihteisella manuaalivaihteistolla
  • BlueHDi 130 S&S EAT8
  • BlueHDi 160 S&S EAT 8
  • BlueHDi 180 S&S EAT 8

Uusinta teknologiaa

Täysin uudenlainen pimeän ajon Night vision -järjestelmä havaitsee liikkuvat olennot 200 metrin säteellä.

Mukautuva vakionopeudensäädin Stop & Go -toiminnolla on vakiona automaattivaihteiston yhteydessä. 

Vireystilan varoitin, ajovaloautomatiikka, nopeusrajoitusliikennemerkkien tunnistus, Mirror Screen, Visiopark 2, Full Park Assist, älypuhelimen langaton lataus – siinä esimerkkejä uuden Peugeot 508:n ajoavustinjärjestelmistä.

Auton painoa on saatu alennetuksi (-70 kg keskimäärin edeltäjäänsä verrattuna) ja siten myös polttoaineen kulutusta pienennetyksi, passiivista turvallisuutta lisätyksi samoin suorituskykyä parannetuksi, todetaan Peugeotin tiedotteessa.

Uusi Peugeot 508 on varustettu uudenlaisella jousituksella nimeltään Active Suspension Control sekä mukautuvalla iskunvaimennuksella (vakiona GT-versiossa ja kaikissa bensiinimoottorilla varustetuissa versioissa, lisävarusteena 2,0 l dieselmoottorien yhteydes

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän