Uudet Peugeot 508 Hybrid -mallit kulkevat sähköllä yli 50 km

Kuva. Peugeot.

Peugeot vahvistaa lähikuukausina mallistoaan useilla sähköistetyn voimalinjan malleilla.

Ensin julkaistiin nelivetoisen Peugeot 3008 GT Hybrid4 –lataushybridin luokkansa alhaisimmat CO2-päästöarvot. Nyt uudet Peugeot 508 Hybrid sekä 508 SW Hybrid ovat saaneet WLTP-sertifioinnin mukaiset testitulokset hyvillä arvoilla:

  • 508 Hybrid: 29g(1) CO₂/km (1,3L /100 km) ja 54 km toimintasäde(2) 100 % sähköllä ajettaessa
  • 508 SW Hybrid: 30g(3) CO₂ /km (1,3L /100km) ja 52 km toimintasäde(4) 100 % sähköllä ajettaessa

Moottorien yhteisteho 225 hv

Peugeot 508 Hybrid ja 508 SW Hybrid yhdistävät 180 hv PureTech-bensiinimoottorin sekä 110 hv (80 kW) sähkömoottorin ja tuottavat yhdessä 225 hv (165 kW) tehon.

Peugeot 508 Hybrid ja 508 SW Hybrid -mallien omistajuus- sekä käyttökustannukset vastaavat BlueHDi 130 EAT8 –dieselmoottorin käyttöä (maakohtainen verotuskäytäntö voi vaikuttaa tulokseen).

Yrityksille kustannus on laskettu olettaen vuosittaisen ajon olevan 30 000 km, ja että 65 prosenttia ajosta toteutetaan hybrid-tilassa ja loput 35 prosenttia täyssähköllä.

Yksityishenkilön käytössä vastaava laskenta perustuu oletukseen 15 000 km vuosittaisesta ajomäärästä, josta 50 prosenttia ajetaan hybridinä ja 50 prosenttia täyssähköllä.

Akun kapasiteetti on 11,8 kWh. 508 sedanilla se mahdollistaa 54 kilometrin(1) toimintasäteen sähköllä ajettaessa ja vastaavasti 52 kilometrin(4) toimintasäteen SW-versiolla.

Molemmat arvot ovat WLTP-sertifikaatin mukaisesti mitattuja. Uudelleenlataus Wallbox-latauspisteen avulla kestää 1h 45min.

Molemmissa malleissa käytettävä Emp2 (Efficient Modular Platform) –alustarakenne mahdollistaa voimalinjan ja akun sijoittamisen siten, ettei auton tilavuudessa ole tarvinnut tehdä kompromissia.

Sisätilat ovat yhtä tilavat kuin perinteisissä polttomoottoriversioissa, samoin tavaratilan koko on pysynyt ennallaan (487 l Peugeot 508:ssa ja 530 l Peugeot 508 SW:ssa).

Kuva: Peugeot.

Jokainen ajoasetus on erilainen ja muuttaa kuljettajan kokemusta:

  • Zero Emission –ajotila etenee puhtaasti sähköllä ja on hiljainen
  • Sport-tilan suorituskyky ottaa kaikki moottorien tarjoamat tehot käyttöön
  • Hybrid-tila tuo ajoon monipuolisuutta
  • Comfort-tila yhdistää Hybrid-tilan hallitun iskunvaimennuksen mukavuuteen

Kumpikin lataushybridimalli mahdollistaa myös vetokoukun asentamisen.

Uusi sähköinen voimalinja on saatavana kolmeen eri vakiovarustetasoon:

  • Allure: erittäin hyvin varusteltu, taloudellinen versio
  • GT Line: dynaaminen kokonaisuus
  • GT: huippuvarusteltu, “top-of-the-range” –malli vaativaan makuun. Uusi hienostunut

Alcantara Greval Grey –verhoilu toimitetaan aina standardina.

Uudet lataushybridimallit esitellään Suomessa vielä kuluvan vuoden lopulla ja niiden asiakasluovutukset alkavat heti vuoden 2020 alussa.

(1) 34g asti valituista varusteista riippuen
(2) 48 km valituista varusteista riippuen
(3) 36g asti valituista varusteista riippuen
(4) 47 km valituista varusteista riippuen

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here