Michelin tuo uuden nastattoman talvirenkaan pohjoismaiseen talveen

Kuva: Michelin.

Uuden sukupolven nastaton Michelin X-Ice Snow -talvirengas on uutuus Suomen markkinoilla.

Edeltäjäänsä verrattuna uusi X-Ice Snow tarjoaa Michelinin tiedotteen mukaan parempaa suorituskykyä sekä lumella, jäällä että sohjoisella kelillä, ja sen kestoikä on Michelinin mukaan pidempi kuin vastaavien kilpailevien rengasmerkkien.

Michelin X-Ice Snow korvaa Michelin X-Ice Xi3 ja Latitude X-Ice Xi2 -rengasvalikoiman.

Uuden talvirenkaan tuotannosta Euroopassa 80 prosenttia suuntautuu Pohjoismaihin. Rengasta on Michelinin mukaan testattu ankarissa talviolosuhteissa Michelin Nordicin testikeskuksessa Ivalossa.

Michelin X-Ice Snow renkaassa on tiedotteen mukaan neljä rengasteknologista innovaatiota:

  • Flex-Ice 2.0 kumiseos: joustava silicapohjainen kumiseos, joka on kehitetty hyvin erilaisiin talvilämpötiloihin ja säilyttää joustavuutensa hyvin kylmissäkin olosuhteissa, jopa -40 C° pakkaslukemissa.
  • Kulutuspinnan kumiseos, jolla renkaan lumi- ja jääpidon tehoa on parannettu käsittelemällä jäykkää polymeeripohjaista seosta inkluusioteknologialla. Sen ansiosta renkaan pintaan kehittyy ajon aikana jatkuvasti mikrotason karheutta, jolloin kuvio pureutuu paremmin lumeen ja pystyy tehokkaammin rikkomaan vesikalvon jäisillä teillä. Tämä pitoa lisäävä prosessi jatkuu koko renkaan eliniän ajan, talvesta talveen.
  • Uuden sukupolven V-kuvio: kulutuspinnan täysin uudenlainen V-kuvio mahdollistaa maakosketusalan sataprosenttisen hyödyntämisen lumi- ja jääpidon optimoimiseksi. Sohjoisella tiellä renkaan suorituskyky on poikkeuksellisen hyvä.
  • Kahdentyyppiset, kuvion pohjaan ulottuvat kolmiulotteiset lamellit uusiutuvat renkaan kuluessa ja tehostavat kuvion pureutumista jää- ja lumipintaisilla teillä.

Syksyllä 2020 X-Ice Snow on markkinoilla 92 rengaskoolla nopeusluokissa T ja H henkilöautoille sekä Crossover (CUV) ja SUV-malleille, joiden vanteen halkaisija on 14 – 22 tuumaa. Syksyllä 2021 valikoimaan lisätään vielä 54 rengaskokoa.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

 

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here