Mercedeksen sähköinen EQ-strategia jakaantuu neljään osaan

Kuva: Daimler.

Mercedes-Benz kehittää ja täydentää sähköisen EQ-tuotestrategiaansa vuonna 2019.

Kestävän liikkumisen EQ-strategian sovelluksia nähdään käytännössä vuoden aikana esiteltävissä autouutuuksissa.

Vaihtoehdot ovat 

  • EQ Boost (48 voltin sähköjärjestelmällä varustetut kevythybridit)
  • EQ Power (lataushybridit)
  • EQ Power + (Mercedes-AMG-mallien Performance-hybridiratkaisut)
  • EQ eli täyssähköautojen tuoteperhe

EQ Power -ratkaisun puitteissa Mercedes-Benz esittelee uusia ladattavia nelisylinterisiä bensiini- ja dieselmalleja C-sarjan kokoluokasta alkaen.

Malleissa hyödynnetään kolmannen sukupolven kehittynyttä akustoa, jonka nimelliskapasiteetti on 13,5 kW.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

Vaikka akuston fyysinen koko on säilynyt ennallaan, kapasiteetti on noussut 110 prosenttia entisestä 7,1 kW:sta.

Lataushybridijärjestelmän huipputeho on 90 kW ja liikkeellelähtömomentti 440 Nm.

Suurin yhteisteho on dieselmoottorin yhteydessä 225 kW (306 hv) ja bensiinimoottorin yhteydessä 235 kW (320 hv).

Vääntömomentti on molemmissa vaihtoehdoissa rajoitettu sähköisesti 700 newtonmetriin.

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here