Fiatin sähköistyminen alkoi 500 Hybrid ja Panda Hybrid -malleilla. Näitä seurasivat 500- ja Ulysse-mallien täyssähköversiot.
Mallisto laajenee nyt kahdella 500X:n ja Tipon kevythybridiversiolla (48V).
Fiat 500 – ja Panda -malleja myytiin hybridiversioina viime vuonna yli 200 000 kappaletta. Uudet 500X Hybrid ja Tipo Hybrid ovatkin merkittävässä roolissa vastaamaan kasvavaan kysyntään näissä segmenteissä.
500X Hybrid- ja Tipo Hybrid -mallien voimalinjana on 1,5-litrainen bensiiniturbomoottori, 15 Kw sähkömoottori sekä 7-vaihteinen kaksoiskytkinautomaattivaihteisto.
Järjestelmän tuottama teho on 130 hv ja vääntö 240 Nm. Uudet hybridivoimanlinjat ovat parantaneet nykymoottoreihin verrattuna kulutusta ja pienentäneet CO2-päästöjä jopa 11 prosenttia suorituskyvystä kuitenkaan tinkimättä.
Uusien 500X Hybrid ja Tipo Hybrid -mallien valmistus alkaa helmikuussa Stellantiksen Italian ja Turkin tehtailla.