Ladattavat autot yleistyvät odotettua nopeammin

Peugeotin asiakastilauksista jo lähes 80 prosenttia on ladattavia autoja, mikä on selvästi edellä autotuojien ennustetta koko alalle vuodelle 2022, todetaan Peugeotin tiedotteessa.

Sähköisen siirtymän voimakkuus on ollut todella nopeaa. Ilmiö ei välttämättä vielä heti heijastu autojen ensirekisteröinneissä, sillä koko alalla on isoja toimitusrajoituksia, etenkin täyssähköautoissa.

Peugeotin voimakas työ ladattavien autojen eteen on tuonut konkreettista tulosta.
Peugeotin henkilöautomallistossa ladattava versio on saatavilla seuraavista malleista: 208, 2008, 308, 3008, 508 ja Rifter.

Katso tästä muita Peugeot-juttuja.

Elokuun lopulla 2022 Peugeotin tilauskannan autoista peräti 77 prosenttia sähköistettyjä autoja. Polttomoottorilla kulkevia henkilöautoja on siis vain 23 prosenttia Peugeotin tilauskannasta. Ladattavista autoista yli puolet on täyssähköisiä.

– Peugeotin tilauskanta on ennätyskorkealla, mikä tietysti on kova suoritus. Olemme selvästi edellä ennusteita henkilöautojen sähköistymisessä. Autoala on ennustanut, että henkilöautojen ensirekisteröinneistä vuonna 2030 noin 75 prosenttia olisi ladattavia autoja. Tilauskantamme jo nyt vuonna 2022 on tätä lukua edellä, kertoo tiedotteessa Auto-Bonin toimitusjohtaja Markus Vuolle.

Lisää sähköistettyjä malleja

Peugeotin sähköistyminen on erinomaisessa vauhdissa ja kiihtyy entisestään uuden 408:n myötä. 408 vahvistaa Peugeotin jo ennestään vahvaa lataushybriditarjontaa, jonka peruspilareina ovat olleet tuore 308 sekä täyssähköiset hyötyajoneuvot. Täyssähköisten e-Rifterin ja e-Partnerin toimitukset ovat myös juuri alkaneet.

Akkutuotannon pitää kasvaa huomattavasti

Vuoteen 2025 mennessä Peugeotin malliston jokaisesta mallista on tarjolla sähköistetty versio. Tavoitteeseen pääsemiseksi akkutuotannon pitää kasvaa huomattavasti nykyisestä. Peugeot arvioi, että se voi valmistaa 10 000 akkua kuukaudessa henkilöautomallistoonsa ja 7 000 akkua hyötyajoneuvoihin.

Taitava kokoonpanija kasaa 50 kWh akkupaketin 60 minuutissa ja isomman 75 kWh akun 90 minuutissa. Jokaiselle akulle suoritetaan kattavat testit. Tämän vuoksi jokaiselle akulle myönnetään 8 vuoden / 160 000 kilometrin akkutakuu. Rajana on 70 % akkukapasiteetti.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän