Hinausalan Falck on nyt Redgo – tuo markkinoille uuden palvelun, joka poistaa sähköautoilijan epävarmuuksia

Redgo syntyi aiemmin tänä vuonna norjalaisen Gjensidige Försikringin ostaessa Pohjoismaiden ja Baltian hinaus- ja tiepalvelut tanskalaiselta Falck-konsernilta. Uuden omistajan tukemana Redgo jatkaa Suomen johtavana liikkuvuuspalveluiden tuottajana ja kehittää toimintamalleja autoilevan Suomen avuksi.

– Tarjoamme kuluttajille, yrityksille, kunnille ja julkisille organisaatioille ympärivuorokautisesti autoilun häiriöitä poistavia palveluita, esimerkiksi ratkaisuja vahinkojen välttämiseen ja toteutuneen vahingon minimointiin. Tehtävämme on poistaa autoilijoiden huolia ja helpottaa heidän arkeaan, mistä osoituksena tuomme markkinaan uuden sähköautojen Latausturva-palvelun. Latausturva neuvoo sähköautoilijaa ja tuo tarvittaessa nopean avun kantaman loppuessa, joko viemällä sähköauton lähimmälle latauspisteelle tai lataamalla auton paikan päällä, sanoo Redgo Finland Oy:n toimitusjohtaja Magnus Lindgren.

Kolmasosa jatkaa matkaa omalla autollaan

Redgo tuottaa sopimuksellisia hätä- ja tiepalveluja vakuutus-, automerkki- ja yritysasiakkaille sekä tarjoaa apua kaikissa autoilun ongelmatilanteissa niin kuluttajille kuin yritysasiakkaillekin. Asiakas voi valita suorite-, kuukausi- tai vuosimaksuperusteisen hinnoittelun.

– Tavoitteenamme on antaa viiveetön apu autoilun ongelmatilanteissa niin, että matka voi jatkua omalla autolla. Kolmannes asiakkaistamme pääseekin jatkamaan matkaa omalla ajoneuvollaan. Asiakas tilaa avun valitsemassaan yhteyskanavassa, digitaalisesti tai puhelimitse. Joskus tilanne ratkeaa pelkällä neuvonnalla, ja jos auttajaa kaivataan paikan päälle, Redgolla on tätä varten Suomessa yli 250 ajoneuvon kalusto, Lindgren kertoo.

Franchising-mallin tuo paikallistuntemusta

Redgo hyödyntää toiminnassaan franchising-mallia, jossa avunannon ammattilaiset ovat paikallisyrittäjiä. Falckin aloittaessa Suomen-toimintonsa yrittäjäverkosto koottiin alueiden johtavista toimijoista, joista valtaosa on yhä mukana ketjussa. Lindgrenin mukaan asiakkaalle on iso hyöty siitä, että tätä palvellaan yhteistyössä paikallisyrittäjän kanssa.

DIY-asenne voi johtaa tuhansien eurojen vahinkoihin

Redgon yli 250 ajoneuvon kalusto Suomessa on varustettu modernin ajoneuvotekniikan ehdoilla. Yrityksen käyttämien tietojärjestelmien ansiosta esimerkiksi tieto hinausauton liikkeistä ja toimista välittyy asiakkaalle aina reaaliajassa.

Hinaus- ja tiepalveluajoneuvojen varustus ja kuljettajien korkeatasoinen koulutus takaavat, että Redgo kohtaa erilaiset tilanteet tien päällä turvallisesti ja asiantuntevasti. Tämän takia Lindgren kehottaa kuljettajia aina kääntymään ammattiavun puoleen, jos auto jättää tienposkeen.

– Työskentely tien varressa voi olla vaarallista, minkä lisäksi ajoneuvotekniikka muuttuu jatkuvasti monimutkaisemmaksi. Tekniikkaa tuntemattoman kuljettajan ei kannata yrittää toimenpiteitä, sillä se voi tuntua kukkarossa. Esimerkiksi apuvirran antaminen väärällä tavalla voi johtaa tuhansien eurojen vahinkoihin. Samaten renkaanvaihdossa ja tunkkaamisessa säästää pitkän pennin varmistamalla, että ne tehdään oikein.

Redgo

  • Redgon ympärivuorokautinen päivystys ja asiakaspalvelu palvelee kotimaisia asiakkaita Helsingin ja Salon palvelukeskuksista käsin.
  • Suomen-verkostossa Redgolla on noin 250 paikallisyrittäjää hinaus- ja tiepalveluajoneuvoineen, jotka palvelevat yli 70 lähtöpisteestä ympäri maan.
  • Pohjoismaissa ja Baltiassa Redgon alla ajaa yhteensä yli 1300 ajoneuvoa.
  • Omaa henkilöstöä Redgolla on Suomessa noin 80 henkilöä.
  • Yhteensä omaa henkilöstöä Pohjoismaissa ja Baltiassa on yli 300 henkilöä.
  • https://redgo.fi/

Selvitys: Jättääkö sähköauto useammin tien päälle kuin polttomoottoriauto?

SE Mäkinen laajentaa toimintaansa tie- ja hinauspalvelumarkkinalle yritysoston kautta

Tältä mieheltä moni autoilija on saanut apua

Viking Assistance aloittaa Kia 24h tiepalvelun tuottamisen

 

// Tilaa tästä Autotodayn uutiskirje //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here