EuroParkin Autopay Park & Charge -kohteisiin yhtenäinen käyttöliittymä sähköauton lataukseen

Sähköautoilun nopea kasvu on vauhdittanut myös latauspisteillä varusteltujen pysäköintipaikkojen kysyntää. Pysäköintipalveluja tarjoava EuroPark Finland on vastannut autoilijoiden tarpeisiin latureita lisäämällä mutta myös kehittämällä automatisointia.

Schneider Electric loi EuroParkin Autopay Park & Charge -kohteisiin yhtenäisen käyttöliittymän, jonka avulla sujuva lataus, toimiva kuormanhallinta ja kiinteistöautomatiikka toimivat yhteen.

Schneider Electricin EcoStruxure-ratkaisulla useaan EuroParkin operoimaan pysäköintikiinteistöön luotiin yhtenäiset käyttöliittymät, jotka mahdollistavat skaalautuvan sähkönjakelun ja kiinteistöjen eri toimintojen yhdistämisen samaan järjestelmään.

EuroParkilla on eri puolilla Suomea satoja pysäköintikohteita, joista seitsemän toimii innovatiivisen Autopay Park & Charge -latauskonseptin mukaan.

Näissä kohteissa rekisteröityneet käyttäjät voivat aloittaa sähköauton latauksen automaattisesti joko kameratunnistuksella tai QR-koodilla. Puomiton pysäköinti ja automaatio tekevät asiakkaan elämästä helpompaa, mutta suuri määrä vaihtelevassa käytössä olevia latauspisteitä voi aiheuttaa kuormanhallinnan ongelmia.

– Vanhojen pysäköintikiinteistöjen sähköinfra aiheuttaa haasteita, sillä niitä rakennettaessa ei voitu mitenkään ennakoida sähköautojen vaatimuksia. Siksi kiinteistöjen kuormanhallinnan on oltava kunnossa. Schneider Electricin EcoStruxuren avulla useaan EuroParkin operoimaan pysäköintikiinteistöön on luotu yhtenäiset käyttöliittymät, jotka mahdollistavat skaalautuvan sähkönjakelun ja kiinteistöjen eri toimintojen yhdistämisen samaan järjestelmään, kertoo EuroPark Finlandin toimitusjohtaja Christer Hede.

Skaalautuva ratkaisu tuo säästöjä

EuroParkin tavoitteena on tarjota helppo ja toimintavarma ratkaisu sähköautojen pysäköintiin ja lataukseen.

– Schneiderin ratkaisu yhdistettynä EuroParkin latausjärjestelmään helpottaa kiinteistön rajallisen sähköresurssin hyödyntämistä. Kuormanhallinnan avulla pystytään maksimoimaan latausasemien määrä kiinteistössä. Näin sähköjärjestelmä pysyy kunnossa, eikä ylikuormia tapahdu, kertoo Solution Sales Manager Mika Suur-Askola Schneider Electriciltä.

Schneiderin kanssa toteutettuun kokonaisratkaisuun liitettiin runsaasti muitakin pysäköintikiinteistöjen toimintaan tarvittavia toimintoja. Muun muassa luiskalämmitykset ja pitoisuusmittaukset hoituvat automaation avulla. Järjestelmään voi liittää myös muita toimintoja, kuten paloilmoitinjärjestelmän.

EuroParkille automaatio tuo säästöjä etäkäytettävyyden ansiosta mutta myös esimerkiksi huollon keskittämisen kautta. Lisäksi kuormanhallintaan ja latausjärjestelmään liittyvä skaalautuvuus varmistaa sen, että sähköauton latauslaitteistoa voidaan tarpeen tullen laajentaa joustavasti.

Lue myös

Älykkään järjestelmän avulla suurikaan määrä latauksessa olevia sähköautoja ei ylikuormita kiinteistön sähköverkkoa

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän