Volkswagen T-Roc -mallistoon tehoversio – 300 hv, 0-100 km/h 4,8 s

Kuva: Volkswagen.

Volkswagen on esitellyt uuden T-Roc-version. Volkswagen T-Roc R tuottaa 221 kW:n (300 hv) tehon ja kiihtyy 0–100 km/h 4,8 sekunnissa. T-Roc R saavuttaa 250 km/h huippunopeuden (rajoitettu).

Autossa on 2,0-litrainen TSI-bensiinimoottori ja 4Motion-neliveto. Turbomoottori ja suorasuihkutus generoivat 400 Nm:n väännön jo alhaisilla kierroksilla. Maksimivääntö on käytössä jo 2 000 kierrosnopeudesta alkaen.

Vakiovarusteinen Launch Control -järjestelmä mahdollistaa tarvittaessa maksimaalisen kiihtyvyyden järjestelmää hyödyntäen. Mikäli kuljettaja haluaa, ajonvakautusjärjestelmä on kytkettävissä pois päältä manuaalisesti.

Kuva: Volkswagen.

T-Roc R on aina varustettu 7-vaihteisella dsg-automaattivaihteistolla, joka on erityisesti mukautettu R:n suorituskykyä vastaavaksi. T-Roc R:n nelivetojärjestelmä jakaa voimaa etu- ja taka-akselin välillä vain millisekunneissa, ja takaa pidon aina siellä missä se on tarpeellinen. Pito on näin aina paras mahdollinen myös märällä tienpinnalla ja lumisissa olosuhteissa.

Kuva: Volkswagen.

Ulkopuoli, sisustus ja varustelu

Suorituskykyisten Volkswagen R -mallien tunnusmerkkejä ovat urheilulliset R-optiikka puskurit, etuosan mustat ilmanottoaukot ja R-logo mustassa jäähdyttimen säleikössä.

Autossa on led-ajovalot. Erityisesti T-Roc R:ää varten suunnitellut päiväajovalot on integroitu etupuskuriin ja näin auto on heti tunnistettavissa malliston huippuversioksi.

Auton takaosan led-takavalot on sävytetty tummanpunaiseksi – R-malleille tyypilliseen tapaan. Auton takaosan kaksi pakoputken päätä kummallakin puolella ovat kromipäällysteiset.

Kuva: Volkswagen.

Lisävarusteinen, Akrapovicin valmistama ”R-Performance titaanipakoputkisto” tarjoaa erityisen urheilullisen äänimaailman ja yksilöllisen pakoputkien muotoilun. Lisäksi se on painoltaan noin 7 kiloa normaalia pakoputkistoa kevyempi.

Nahkaisessa monitoimiohjauspyörässä on tasainen alaosa, Crystal Grey –tikkaus ja R-logo. Volkswagen T-Roc R:n vakiovaruste on progressiivinen ohjaus muuttuvalla ohjauksen välityssuhteella. Monitoimiohjauspyörän takana sijaitsee kaksi vaihteenvalitsinta, joilla kuljettaja voi vaihtaa vaihteita manuaalisesti.

Kuva: Volkswagen.

Volkswagen T-Roc R:n vakiovarusteisiin kuuluvat myös 8-tuuman infotainment-järjestelmän kosketusvärinäyttö ja 10,25 tuumandigitaalinen mittaristo Active Info Display.

Keskikonsolista löytyy myös oma paikka älypuhelimelle ja usb-liitännät. Mirror Link, Apple CarPlay ja Android Auto -älypuhelinliitännät ovat vakiovarusteena, samoin Car-Net Security ja Service -palvelut.

Vakiovarusteisiin kuuluvat myös R-urheiluistuimet Race-kangasverhoilulla, täysautomaattinen ilmastointi, avaimeton käynnistys ja lukitus, sähkökäyttöinen takaluukku, hopeanväriset kattokaiteet ja 18 tuuman Spielberg –kevytmetallivanteet.

Lisävarusteena saatavilla on mm. vetokoukku, mukautuva alustansäätö ja äänentoistojärjestelmä Beats sekä 19 tuuman Pretoria -kevytmetallivanteet.

Kuva: Volkswagen.

Kuten kaikki T-Roc mallit myös T-Roc R on varustettu viimeisimmän sukupolven kuljettajaa avustavilla järjestelmillä. Vakiovarusteena ovat mm. ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla ja jalankulkijatunnistuksella, kaistanpitoavustin ja sähkötoiminen seisontajarru ja paikallaanpitoavustin.

Uudet Volkswagen T-Roc R:t saapuvat Suomen Volkswagen-jälleenmyyjille loppuvuodesta 2019.

Volkswagen T-Roc R hinnat alkaen 56 160 euroa (Volkswagen T-Roc R 2,0 TSI 221 kW (300 hv) 4Motion dsg-automaattivaihteisto)

Volkswagen T-Roc R:n hinnasto ja lisävarustehinnasto liitteenä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //   

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here