Tällainen on syksyllä julkistettava BMW:n uusi 6-sarjan Gran Turismo

Tekniset tiedot (kuva 2): * Luvut perustuvat EU-testisykliin ja voivat vaihdella rengasvalinnasta riippuen. Tässä esitetyt tekniset tiedot ovat vielä vahvistamattomia ennakkotietoarvoja. Hakasulkeissa olevat arvot koskevat BMW xDrive -nelivetoversiota.

14.6.2017 09.40

BMW on julkistanut tiedot syksyllä Frankfurtin automessuilla esiteltävästä BMW 6-sarjan Gran Turismo -mallista.

Uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon edeltäjään verrattuna kattoa on madallettu 21 mm (1538 mm). Kattolinja yhdistyy saumattomasti auton takaosaan joka on jopa 64 mm matalampi. Pituus on kasvanut 87 mm (5091 mm) leveyden säilyessä ennallaan (1902 mm). Auton akseliväli on 3070 mm.

Ilmajousitettu, automaattisesti säätyvä taka-akseli on vakiovaruste. Adaptiivinen alusta on lisävaruste. Se sisältää molempien akselien ilmajousituksen ja säädettävän iskunvaimennuksen sekä mahdollistaa maavaran säädön +20 mm / -10 mm.

Executive Drive -lisävaruste täydentää edellä mainittua varustelua aktiivisilla kallistuksenvakaajilla ja nelipyöräohjauksella. Kaikki uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon alustatekniikat ovat saatavana myös nelivedolla.

Aikaisempaa kevyempi

Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo on 150 kg edeltäjämallia kevyempi. Tämä on saavutettu rakennesuunnittelulla sekä runsaammalla kevytmetallien ja suurlujuusteräksien käytöllä korirakenteissa. Esimerkiksi konepelti, ovet ja takaluukku on valmistettu alumiinista.

Kaikki uuden BMW 6-sarjan Gran Turismon moottorivaihtoehdot edustavat uusinta BMW TwinPower Turbo -sukupolvea. Autossa on kahdeksanvaihteinen automaattivaihteisto.

BMW 640i Gran Turismo ja BMW 630d Gran Turismo –mallit kiihtyvät 0,7 sekuntia nopeammin 0–100km/h, mutta samalla moottoreiden taloudellisuus on BMW:n mukaan parantunut enimmillään 15 %.

Lanseerausvaiheessa tarjolla on kaksi bensiini- ja yksi dieselvaihtoehto, joiden jokaisen yhteyteen on saatavana neliveto. (Katso tiedot kuvasta 2.)

BMW:n mediajärjestelmän sydän on BMW iDrive, joka sisältää keskikonsolin Touch Control -monitoimisäätimen ja kojelaudan korkearesoluutioisen 10,25” – monitoiminäytön.

Järjestelmällä voidaan ohjata useita ominaisuuksia, kuten ajotilaa, navigointia, kommunikaatiota ja viihdepalveluja joko kosketuksella, ääniohjauksella tai BMW-eleohjauksella.

Järjestelmää täydentää kuljettajan näkökenttään heijastettava tuulilasinäyttö, jonka pinta-ala on kasvanut 70 prosenttia.

Osa toiminnoista on hyödynnettävissä myös auton ulkopuolella. Esimerkiksi älypuhelimella tehdyt reittisuunnitelmat voidaan lähettää valmiiksi auton navigointijärjestelmään.

Uusimmat avustinjärjestelmät

Uusi BMW 6-sarjan Gran Turismo on varustettu uusimman sukupolven kuljettajaa avustavilla järjestelmillä.

Järjestelmät muodostavat 3D-kuvan auton ympäristöstä vakiovarusteisiin kuuluvalla stereokameralla sekä tutkalla ja ultraäänisensoreilla (lisävaruste).

Törmäys- ja jalankulkijavaroitus kaupunkijarrutusavustimella on vakiovaruste, jonka lisäksi saatavana on uusin versio 0 – 210 km/h nopeusalueella toimivasta aktiivisesta vakionopeussäätimestä.

Autossa on ohjaus- ja kaistalla pysymisen avustin. Lisäksi on kaistalta poistumisen ja kaistanvaihdon varoitusjärjestelmä, sivutörmäysvaroitin, väistöavustin, risteävän liikenteen varoitus, risteysvaroitin sekä kielletyn ajosuunnan varoitus. Näiden lisäksi malliin on saatavana näytöllisestä avaimesta käytettävä kauko-ohjattu pysäköintitoiminto.

Lisää sisätilaa ja tavaratilaa

Vaikka kattolinja on edeltäjää matalampi, sisätilojen pääntila on kasvanut. Uudelleen muotoilluissa takaistuimissa on sähkösäätö (lisävaruste), joka mahdollistaa selkänojien kallistamisen napin painalluksella.

Takaluukku on yksiosainen ja sähkötoiminen. Tavaratilan tilavuus on kasvanut 610 litraan (+110 litraa edeltäjämalliin verrattuna). Takaistuimet ovat kaadettavissa sähköisesti 40:20:40 suhteessa, jolloin vetoisuus kasvaa 1800 litraan (+100 litraa edeltäjämalliin verrattuna).

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän