Renault päivittää hyötyajoneuvojen mallistoaan ja esittelee uuden sähköauton

Renault esittelee vuodelle 2021 uutuuksia kevyiden hyötyajoneuvojen mallistoon kahdella uutuusmallilla pienten pakettiautojen segmenttiin, ja lisäksi uudistuneiden Traficin henkilökuljetusmallien muodossa, todetaan Renaultin tiedotteessa.

Täysin uudet Renault Express ja Kangoo tuovat sekä kustannustehokkuutta, että uutta ja innovatiivista teknologiaa pienten pakettiautojen segmenttiin. Renault esittelee myös uusia nollapäästöisiä vaihtoehtoja

Pienten pakettiautojen markkinoille Renault tuo vuodelle 2021 kaksi täysin uutta mallia: Renault Express ja Kangoo, jotka tarjoavat sopivan vaihtoehdon kaikille pienten pakettiautojen asiakkaille. Molemmat mallit ovat täysin uusia niin ulko- ja sisäpuolen muotoilultaan, kuin myös autojen teknologian osalta.

Kuva: Renault, Schmidt Christian.

Renault Express

Renault Express -malliin tulee tarjolle paljon turvallisuus- ja mukavuusvarusteita. Näistä esimerkkejä ovat mm. kuljettajan ja matkustajan etu-, ja sivuturvatyynyt, katvealueen varoitusjärjestelmä, kamerataustapeili ajonaikaista takanäkymää varten, etu- ja takapysäköintitutkat, peruutuskamera, kuolleen kulman laajakulmapeili matkustajan aurinkolippaan ja paljon muuta.

Expressin ominaisuuksia ovat myös mm. ohjaamon 48 litran säilytystilakapasiteetti. Expressin liukuoven lastausaukon leveys 716 mm. Tavaratilaa on aina 3,3 kuutiota ja kantavuutta yli 600 kiloa.

Moottorivaihtoehtoihin kuuluvat uudistetut Blue dCi –moottorit 75 ja 95 hevosvoiman tehovaihtoehdoilla.

Renault Kangoo

Täysin uusi Renault Kangoo tulee tarjolle ensin 3,3 ja myöhemmin lisäksi 4,2 kuution versiona. Kantavuus on lähes 800 kiloa.

Kuten useasti ennenkin, Kangoo esittelee pienten pakettiautojen segmenttiin runsaasti uusia innovaatioita. Tästä esimerkkinä on Open Sesame by Renault: oikean puolen liuku- ja etuoveen integroitu B-pilari ja 90 astetta aukeava etuovi, joiden ansiosta sivuliukuoven lastausaukon leveys on jopa 1 446 mm.

Tämä yhdessä taittuvan verkkoväliseinän kanssa mahdollistaa äärimmäisen monenlaisia käyttökohteita, esimerkiksi ahtaissa tiloissa tapahtuvassa kaupunkijakelussa.

Järjestelmään on myös kehitteillä jo esimerkiksi auton kylkiosaan taittuvia hylly- ja lokerojärjestelmiä, jotka ovat käytettävissä kätevästi kokonaan auton ulkopuolelta.

Myös Easy Inside Rack -järjestelmä on täysin uusi ominaisuus, joka mahdollistaa pitkien tavaroiden lastaamisen sisälle tavaratilaan matkustamon yläpuolelle jatkuvan lokeron avulla.

Lanseerauksessa moottorivalikoima koostuu uudistetuista Blue dCi -moottoreista ja hieman myöhemmässä vaiheessa tarjolle saapuvat myös EDC-kaksoiskytkinautomaattivaihteistot.

Kangoon on saatavana Expressissä lanseerattavien turvavarusteiden lisäksi mm. aktiivinen pysäköintiavustin, kaistallapitoavustin, katvealueen avustin, hätäjarrutusavustin, kuljettajan vireystilan valvonta, liikennemerkkien tunnistusjärjestelmä ja täys-led-ajovalot.

Tietoliikennevaihtoehdoiksi sekä Expressiin että Kangoohon tulee R&Go -radio Bluetooth -yhdistettävyydellä tai vaihtoehtoisesti 8 tuuman kosketusnäytöllä toimiva Easy Link -järjestelmä älypuhelinpeilaustuella ja joko sisäänrakennetulla navigoinnilla tai ilman. Puhelinintegraation avuksi ohjaamoista löytyy langattomat induktiolatausalustat ja useita usb- ja 12 V virran ulosottoja.

Renault Express valmistetaan Marokon Tangerissa ja Kangoo Ranskan Maubeugessa.

Renault Kangoo E-Tech Van. Kuva: Renault, Olivier Martin-Gambier.

Tulossa täysin uusi täyssähköinen Kangoo E-Tech

Vuodelle 2022 on tulossa myös täysin uusi täyssähköinen Kangoo E-Tech, jossa on uusi 75 kW tehoinen sähkömoottori, 245 Nm välitöntä vääntöä ja 44 kWh litium-ioniakku.

AC-lataus sujuu jopa 22 kW teholla ja lisäksi ominaisuuksiin kuuluu myös 75 kW pikalataus.

Renault Trafic Combi ja Trafic Spaceclass

Toinen Renault’n uusi kokonaisuus vuodelle 2021 on henkilökuljetuksen ammattilaisia, kunnallisia toimijoita ja muita useita matkustajia kuljettavien asiakkaiden tarpeisiin kehitetty Trafic Combi- ja SpaceClass -mallisto.

Traficin DNA vahvistuu vuodelle 2021 entisestään mm. uudistuneiden ulko- ja sisätilojen muotoilun, moottoripäivitysten, tietoviihdetoimintojen, sekä ajoavustimien ja turvavarusteiden muodossa.

Kuljettajan lisäksi Trafic Combi -malleihin mahtuu jopa kahdeksan matkustajaa ja 1,8 kuution verran matkatavaroita. Mallien uudistuneelle ulkopuolen muotoilulle tunnusomaista on mm. uusi konepeltilinja, uudet led-ajovalot, etupuskuri ja uudet alumiinivanteet ja koristekapselit. Luonnollisesti myös sisustan muotoilu on uudistunut.

Renault Trafic Combi. Kuva: Renault, Leman Jean-Brice.

Myös uuteen Trafic Combiin on saatavana uusimman teknologian myötä runsaasti ajoavustimia, osittain heti lanseerauksessa ja osin hieman myöhemmin vuoden aikana.

Näistä esimerkkejä ovat mm. mukautuva vakionopeuden säädin, aktiivinen hätäjarrutusavustin, kaistavahti, katvealueen varoitusjärjestelmä, sekä kuljettajan vireystilan valvonta.

Uudet Euro6D Full -päästönormit täyttävät dieselmoottorit ovat saatavana 110, 150 ja 170 hevosvoiman tehoisina ja EDC-kaksoiskytkinvaihteisto kahden tehokkaamman version yhteydessä.

Combi -malliston lisäksi uudistuva, ennen kaikkea VIP-tason henkilökuljetukseen suunniteltu Trafic SpaceClass tarjoaa ylellistä matkustusmukavuutta ja erittäin kattavan vakiovarustelun.

Varustelua on mahdollista täydentää mm. nahkasisustuksella koko matkustamoon, kääntyvillä erillisistuimilla toiselle riville, sekä piiloon taitettavalla matkustamon pöytätasolla.

Uusi Trafic Combi valmistetaan Ranskassa Renault’n Sandouvillen 1964 avatussa tehtaassa, joka on valmistanut historiansa aikana jo yli 8 miljoonaa autoa ja yhteensä 15:a eri mallia. 2020 Sandouvillessä valmistettiin 106 390 Traficia.

Renault Expressin myynti alkaa arviolta huhtikuun aikana ja Kangoo saapuu hieman myöhemmin kesän aikana. Keskikokoisten hyötyajoneuvojen kokoluokan uutuudet Trafic Combi ja SpaceClass saapuvat puolestaan myyntiin jo keväällä, ja Traficin uusi pakettiautoversio loppuvuodesta 2021.

Lue myös nämä

Renaultilta kaksi uutta pikkupakua — toinen tarjolla myös henkilöautona

Renault Trafic -perheeseen uudet pikkubussit

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän