Mobilian Rallimuseo avautui vuonna 2016. Silloin esillä oli Didier Auriolin entinen B-ryhmän Renault 5 Turbo.
Renault 5 Turbo esiteltiin Brysselissä tammikuussa 1980. Auto oli tarkoitettu ennen kaikkea rallikäyttöön. Sääntöjen mukaan tehdas valmisti siitä kuitenkin myös katuversion.
Lue myös: Päivän ralliauto: Kyllä edustusautoillakin on ajettu rallia
Normaalista Renault 5:stä poiketen turboversion moottori on auton keskellä ja auto on takavetoinen. Ratkaisu oli vastaus keskimoottorisen Lancia Stratoksen menestykseen.

Katuversiossa on noin 160 hevosvoimainen moottori. Tässä B-ryhmän Tour de Corse -ralliversiossa on tehoa 265 hevosvoimaa. Moottori on nelisylinterinen 1,45-litrainen.
Lue myös: Päivän ralliauto: Tämä merkki on vain kerran ollut Jyväskylän Suurajojen ykköspaikalla
Renault 5 Turbo -mallia valmistettiin neljän vuoden aikana kaikkiaan hieman yli 3 500 kappaletta.
Kuvan malli on vuodelta 1983.
Auton omistivat 2016 Jukka Suvisalmi ja Timo Viitala.
Tekstin lähde: Rallimuseon esittelyteksti.
Lue myös: Päivän ralliauto: Kansanautostakin tehtiin voittoauto!