Mercedes-Benz esitteli 12.3.1970 käynnistyneessä 40. Geneven autonäyttelyssä unelma-auton ja kokeilumallin.
C 111-II oli edellisenä vuonna esitellyn C 111:n toinen kehitysvaihe, jonka voimanlähteenä käytettiin nelikammioista kiertomäntä- eli wankelmoottoria.
Moottori oli lisäksi sijoitettu auton keskelle. Joulukuussa 1970 moottoriksi vaihdettiin Mercedes-Benzin oma 3,5 litran V8-voimanlähde.
C 111-II oli ainoastaan 1120 milliä korkea lokinsiipiovinen urheilumalli, jota ei ollut tarkoitettu varsinaiseen sarjatuotantoon. Akseliväli oli 2620 milliä.
Katso tästä muita Päivän museoautoja.
C 111 oli myös ensimmäinen automalli, joka oli suunniteltu kokonaan tietokoneella. Sen ansiosta mallin suunnitteluaika lyheni neljä kuukautta.
Kaiken lisäksi kokeilumalli ei jäänyt vain silmänruoaksi: Mercedes-Benz toi Geneveen kaksi vastaavaa autoa, joista toinen oli toimittajien koeajettavissa 10.–11. maaliskuuta 1970 Circuit de Monthouxin radalla Geneven kupeessa.
mercedes-benz c 111-11 oli loistava.