Päivän automainos: Volkswagen Vento. Kolme testivoittoa 1995. Ja menestysmatka jatkuu…

Volkswagenilla oli 1990-luvulla myynnissä Vento-niminen malli, joka tuli Jetta-mallin tilalle.

Menestysmatka ei kuitenkaan jatkunut kovin pitkälle, koska auto poistui markkinoilta jo vuonna 1997. Venton tilalle tuli Bora.

Mutta vuonna 1995 Tuulilasin testaajat pitivät Vento-mallista.

”Tuulilasin vertailun 12/95 voittajiksi selvisivät tasapistein Volkswagen Vento ja Opel Vectra. Volkswagen Vento voitti vertailun viidestä osa-alueesta kolme. Kahdeksan auton kisassa Volkswagen Vento näytti vahvuutensa erityisesti ajettavuudessa, tiloissa ja kustannuksissa. Volkswagen Vento jatkaa voittokulkuaan takanaan mm. Tekniikan Maailman Talviajotestin ja nelimaaottelun voitot vuodelta 1995. Tervetuloa koeajamaan suomalaisten suosikkiauto 1996.

Vento 1,8i CL 75 hv alk. 112.500 mk

Vento 1,8i CL 90 hv alk. 119.900 mk

Vento 1,8i GL 115 hv alk. 129.900 mk

Vento 2,0i CL 115 hv alk. 130.500 mk

Vento 2,0i GL 115 hv alk. 139.900 mk

Vento 1,9 CL 75 hv Eko Turbo Diesel alk. 129.900 mk”

Lopuksi on lueteltu myös Tuulilasin vertailutestin pisteet:

1. Opel Vectra 133

1. VW Vento 133

3. Toyota Carina 130,5

4. Mazda 626 129,25

5. Ford Mondeo 128,75

6. Nissan Primera 127,25

7. Citroën Xantia 125,25

8. Renault Laguna 124,75

Katso tästä muita Päivän automainoksia.

Aukeaman mainoksen vasemmalla puolella on yksittäisiä kommentteja Tuulilasin testistä.

”VW on esimerkillisen vakaa: Vertailun aikana muiden vertailuautojen suuntavakavuutta verrattiin juuri Ventoon. Auton alusta toimi upeasti. Rajukaan väistöliike ei aiheuta ylimääräisiä heilahduksia. Ventoon on saatu melkoisen hyvä mukavuus menettämättä oivia ajo-ominaisuuksia.”

”Volkswagen sitkeys on joukon paras. Viitosvaihteen vedätys 60-120 km/h on ohi 24,8 sekunnissa”

”Volkkarissa on ehdottomasti joukon ryhdikkäin ajoasento. Myös istuin on erinomainen.”

”VW:n jättimäinen kontti nielaisee peräti 13 mittakoria. Takaistuin taittuu kahdessa osassa eteen, joten lisääkin tilaa löytyy tarvittaessa helposti.”

”Ventoon on vaikea olla ihastumatta. Kompakteista mitoistaan ja keveydestään huolimatta se tuntuu kokoistaan suuremmalta autolta. Vento henkii juuri sellaista jämäkkyyttä, jota monet autoltaan toivovat. Se on junamaisen vakaa ja täsmällinen ajettava.”

Mainos oli Tekniikan Maailmassa 6/1996.

 

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here