Opel Insignian sporttimalli on hinnoiteltu!

Opel

 

26.4.2018   11.59

 

 

Pian Suomeen saapuvan Insignia-malliston sporttimallin, Opel Insignia GSi:n ennakkomyynti on käynnistynyt. Halvin versio maksaa yli 54 000 euroa

Insignia GSi jatkaa Opel GSi -mallien pitkää perinnettä, joka alkoi vuonna 1984 Manta GSi:stä ja Kadett GSi:stä.

Uuden Opel Insignia GSi:n moottori on 2,0 litran BiTurbo-diesel (NEDC-polttoaineenkulutus yhdistetty 7,3 l/100 km, yhdistetty CO2-päästö 192 g/km).

 

Tehoa moottori tuottaa 154 kW/210 hv:n tehon 4 000 rpm käyntinopeudella ja 480 Nm vääntömomentin 1 500 rpm käyntinopeudella.

GSi Grand Sport BiTurbo kiihtyy nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen 7,8 sekunnissa ja sen huippunopeus on 233 km/h.

Tehokkaan turboahdetun bensiinimoottorin haluava voi valita 191 kW/260 hv:n 2.0 litran moottorin (NEDC-kulutus yhdistetty 8,6 – 8,7 l/100 km, yhdistetty CO2-päästö 197 – 199 g/km).

Suurin vääntömomentti on 400 Nm käyntinopeusalueella 2 500 – 4 000 rpm. Se kiihdyttää Insignia GSi:n nollasta 100 kilometrin tuntinopeuteen 7,3 sekunnissa ja antaa 250 km/h huippunopeuden.

Erityinen kilvanajotila

 

Insignia GSi:n lyhyemmät jouset madaltavat autoa 10 millimetriä perusversioon verrattuna. Sähkösäätöinen, GSi:n vakiovarustukseen kuuluva FlexRide-alusta mukauttaa iskunvaimentimet ja ohjauksen sekunnin murto-osissa; ohjainlaite muuttaa myös kaasupolkimen vastetta ja kahdeksanportaisen automaattivaihteiston vaihtamispisteitä.

Kuljettaja voi valita normaaliasetuksen sijaan Tour- tai Sport-ajotilan. Ohjauksen ja kaasupolkimen vaste muuttuu valitun ohjelman mukaan.

GSi:ssä on myös erityinen Competition-tila, joka aktivoidaan ajovakautuksen painikkeella. Kaksoispainallus antaa taitavalle kuljettajalle lisää vapautta ja kytkee luistoneston pois.

Autossa on Twinster-nelivetojärjestelmä älykkäällä voimanjaolla.Tämän järjestelmän taka-akselin tasauspyörästö on korvattu kahdella monilevykytkimellä, joilla säädetään molempien takapyörien vääntömomenttia yksilöllisesti sekunnin murto-osissa.

Ajotilanteesta riippuen pyörien kiihtyvyys on yksilöllinen, olosuhteista ja tien pinnasta riippumatta.

AGR-sertifioitu urheiluistuin

Opelin kehittämässä, AGR-sertifioidussa urheiluistuimessa on kaikki Insignian parhaista istuimista tutut ominaisuudet.

 

Istuimen ominaisuudet viimeistelee korkea selkänoja integroidulla pääntuella. Valittavana on kaksi premium-nahkaverhousta GSi-logolla selkänojassa.

Istuimen pituutta, syvyyttä, istuintyynyä ja selkänojan kallistusta säädetään sähköllä.
Neljään suuntaan säädettävän ristiselän tuen ilmatyynyjä säädetään myös sähköllä.

Kaikki nämä säädöt voidaan tallentaa muistiin – vain istuinosan pituus on säädettävä käsin.
Tuuletus ja lämmitys on integroitu sekä istuinosaan että selkänojaan. Lisäksi kuljettaja voi nauttia selän hieronnasta.

Autossa on alareunastaan suora, nahkaverhoiltu urheiluohjauspyörä, alumiiniset polkimet ja musta kattoverhous.

Kuljettajaa hemmotellaan monilla huipputeknologioilla kuten IntelliLux LED Matrix -ajovaloilla, etutörmäysvaroittimella, jalankulkijatunnistuksella ja automaattisella hätäjarrutuksella.

Hinnat:

  • Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 Turbo                 54 316 €
  • Opel Insignia GSi Grand Sport 2.0 CDTI BiTurbo    56 570 €
  • Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 Turbo              56 145 €
  • Opel Insignia GSi Sports Tourer 2.0 CDTI BiTurbo  58 050 €

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here