Italian Mugellon kilparadalla ajetussa Italian GT Cup Sprint ratasarjan kolmannessa kilpailuviikonlopussa kuopiolainen Elias Niskanen joutui, aikaisempien osakilpailujen tapaan, jälleen karvaasti pettymään.
Vaikka aika-ajoissa hän upeasti slovenialaisen LEMA Racingin Lamborghini Huracán Super Trofeo EVO2 autolla ajoi eturivin lähtöruudun niin muutamaa kierrosta lähdön jälkeen sarjan ainoa suomalaiskuljettaja ja viisi muuta kilpakumppania joutui radalle ilmestyneen öljylätäkön yllättämäksi.
Niskanen menetti pidon, spinnasi hiekoille ja koska ei omin avuin päässyt takaisin radalle niin tuloksena oli pettymyksellinen keskeytys. Vastaavasti Mugellon toisessa osakilpailussa auton ABS-jarrujärjestelmä ei toiminut ja siten Niskanen slovenialaisen tiimikaverinsa Matej Košicin kanssa saapui maaliin yleiskilpailun 20 sijalla.
– Aika-ajoissa yllätyin itsekin kun saavutin eturivin lähtöruudun. Se oli vahva näyttö siitä, että vauhtia minulta edelleenkin löytyy. Kuitenkin lähdössä kilpakumppanit starttasivat sääntöjen harmaalla alueella ja kun minä orjallisesti noudatin lähtöproseduuria niin seitsemän kanssakilpailijaa livahti ohitse. Sitten muutamaa kierrosta myöhemmin usea edelläni ajanut, ja totta kai myös minä, ajoimme moottoririkon kokeneen auton jättämän öljylätäkön yli eikä mitään ollut enää jarrussa tehtävissä. Muutama kilpakumppani osui seinään ja muutama toiseen autoon. Onneksi minä vain spinnasin, mutta kuitenkin sen verran meni hiekoille, että auto jäi pohjasta siihen kiinni, Niskanen harmitteli.
– Ennen Mugellon toista lähtöä tiimi huomasi vian auton ABS-jarrujärjestelmässä ja koska sitä ei ehditty korjata niin kova kilpailutoiminta muuttui kirjaimellisesti sunnuntai-ajeluksi. ABS-järjestelmän poissaolo toi jokaiseen jarruun oman jännittävän elementin eikä siten autolla voinut ajaa läheskään maksimivauhtia. Siksi oli turhauduttavaa hävitä yhden kierroksen verran kilpailun voittaneelle, mutta tulipahan nyt ainakin ajettua ensimmäinen kuudesta sarjan osakilpailusta maaliin saakka. Jotain positiivista sentään vaikka pisteitä ei tästäkään kilpailuviikonlopusta tullut, Niskanen murahteli.
Italian GT Cup Sprint ratasarjan seuraavat ja samalla kaksi viimeistä osakilpailua ajetaan lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna Italian Monzan perinteikkäällä kilparadalla. Sitä ennen Niskanen hoitaa Lema Racing tiimin ajovalmentajan työtehtäviä tiimin toisissa kilpasarjoissa ajaville kuljettajille.