Ferrari Challenge -rata-autosarjan maailmanmestari 2021 ja pronssimitalisti 2022 Luka Nurmi ajaa alkavalla kaudella superautojen Italian GT3 Championship -sarjan sprinttikisat AF Corse -tallin Ferrari 488 GT3:llä.
Luka Nurmi solmi historian nuorimpana kuljettajana, vain 16-vuotiaana, sopimuksen Ferrari Challenge -merkkiluokan Euroopan mestaruussarjaan vuonna 2021 ja voitti tulokasvuonnaan Italian Mugellossa ajetun arvostetun Ferrari World Final -kisan.
Viime kaudella hän sijoittui Challenge-luokassa kolmanneksi.
Nyt Luka Nurmi siirtyy monikertaiseen Le Mans -voittajatalliin AF Corseen ja saa ajettavakseen tallin 670-hevosvoimaisen Ferrari 488 GT3:n numerolla 51.
GT3-luokan neljän osakilpailun mittainen sprinttisarja ajetaan kahden kuskin voimin ja Nurmen ajopariksi nousee 19-vuotias ikätoverinsa belgialainen Jules Castro.
– On mahtavaa, että saan ajaa GT3-sarjan sprinttikisat kaikista kovimmassa tallissa kaikkein halutuimmalla autolla. Ferrarinpunainen 488 numerolla 51 on legendaarinen yhdistelmä ja perinteisesti tuttu näky GT-kisojen palkinnoilla. Sprinttisarjan aikataulut sopivat mainiosti tämän hetken muihin haasteisiini, sillä haluan selvittää myös keväällä aloitetut ja syksyllä vielä jatkuvat ylioppilaskirjoitukset sekä tulevan asepalveluksen kunnialla, Sammon keskuslukiossa Tampereella opintojaan viimeistelevä Luka Nurmi kertoo.
Ferrari-tallin sinivalkoinen historia jatkuu
Amato Ferrarin omistama ja perustama AF Corse on tullut suomalaisille tutuksi Toni Vilanderin ja Mika Salon myötä. Toni Vilander on ajanut lähes koko uransa AF Corsella ja voittanut sille myös kaksi kertaa GT-sarjan Le Mans 24h -kilpailun. Mika Salo ajoi tallissa FIA GT -sarjaa vuonna 2006.
Luka Nurmen GT3-ura alkaa ja ensimmäisen kilpailut AF Corsella tapahtuvat Italian Riminillä Misano World Circuit -radalla lauantaina ja sunnuntaina 6.-7. toukokuuta.
Luka Nurmi neljänneksi nopein Ferrari Challenge MM-finaalissa Italiassa
Luka Nurmelle pronssia Ferrari Challenge Euroopan sarjasta