Kempower saavutti Norjassa merkittävän virstanpylvään

Kempower on saavuttanut merkittävän virstanpylvään Norjassa, kun 3 000 yhtiön valmistamaa DC-pikalatauspistettä on asennettu ympäri maata. Tämä tekee Kempowerista markkinajohtajan DC-pikalatausratkaisuissa Norjassa, joka on liikenteen sähköistämisessä maailman kärkeä.

Kempowerin valmistamat latauspisteet palvelevat Norjassa sekä yksityisautoja että kaupallisia ajoneuvoja, ja Kempowerin ratkaisut ovatkin maan käytetyimpiä DC-pikalatausjärjestelmiä.

Kesän 2020 jälkeen Kempowerin asiakkaat ja yhteistyökumppanit ovat rakentaneet useita uusia latausasemia eri puolille Norjaa. Pikalatausasemat palvelevat paitsi henkilöautoja myös sähköveneitä, busseja ja raskasta liikennettä, kuten rekkoja.

Norjassa 88,9 prosenttia kaikista vuonna 2024 myydyistä uusista autoista oli sähköautoja, ja maan tavoitteena on, että kaikki uudet autot ovat päästöttömiä vuoteen 2025 mennessä.

Sähköautojen lisääntyessä luotettava ja laaja julkinen latausverkosto on ollut ratkaisevan tärkeä maan vaativissa sää- ja tieolosuhteissa. Vuoden 2024 loppuun mennessä Norjassa oli yhteensä 9 478 pikalatauspistettä. Kempowerin pikalatausratkaisuja hyödyntävät useat latausoperaattorit, kuten Recharge, Kople, Mer ja St1.

Ensimmäinen asennus vuonna 2020

Kempowerin ensimmäinen kaupallinen latausasemaprojekti Norjassa toteutettiin heinäkuussa 2020, kun Recharge avasi Bollelandin latausaseman Espassa. Bollelandin latausasema herätti heti kiinnostusta sähköautoilijoiden keskuudessa, ja Kempowerin satelliittiratkaisun ainutlaatuinen muotoilu ja helppokäyttöisyys tekivät asemasta erottuvan.

Kansainvälisesti tunnettu sähköautoihin erikoistunut YouTube-sisällöntuottaja Bjørn Nyland vieraili Espan latausasemalla pian käyttöönoton jälkeen ja julkaisi kanavallaan videon otsikolla ”The coolest charger ever”, vauhdittaen Kempowerin tunnettuutta Norjan markkinoilla.

Kesän 2020 jälkeen Kempowerin asiakkaat ja yhteistyökumppanit ovat rakentaneet useita uusia latausasemia eri puolille Norjaa. Pikalatausasemat palvelevat paitsi henkilöautoja myös sähköveneitä, busseja ja raskasta liikennettä, kuten rekkoja.

Norja on toiminut esimerkkimaana Kempowerin latausratkaisujen käyttöönotossa. Kempowerin dynaamisen latausratkaisun ansiosta asiakkaat ja kumppanit voivat jakaa lataustehoa joustavasti eri ajoneuvojen ja sovellusten välillä.
Esimerkiksi Plug tarjoaa samalla latausasemalla mahdollisuuden sähköveneiden pikalataukseen laiturilla, samalla kun autoilijat voivat ladata ajoneuvojaan pysäköintialueella.

Lisäksi Wennstromin operoima, Tide Busin bussivarikko Hammerfestissa, Finnmarkissa, on maailman pohjoisin Kempowerin latureilla varustettu bussivarikko, lähellä Nordkappia, Manner-Euroopan pohjoisinta pistettä.

Viime vuonna Fastcharge avasi yhdessä Wennstromin kanssa Norjassa kolme ensimmäistä julkista latausasemaa, jotka on tarkoitettu yksinomaan raskaille kuorma-autoille. Fastchargen latausasemilla käytetään Kempowerin nestejäähdytteisiä satelliitteja ja ne ovat yhteensopivia Kempowerin Megawatt-latausjärjestelmän (MCS) kanssa.

Kempowerin latausjärjestelmä mahdollistaa useiden latureiden yhdistämisen samaan kokonaisuuteen, mikä on erityisen hyödyllistä alueilla, joissa tilan tehokas käyttö on tärkeää, kuten rekkavarikoilla.

Kempowerin Control Unit -latausratkaisut voidaan asentaa esimerkiksi seinälle, ja Kempower Satellite -latausyksiköt voidaan sijoittaa jopa 80 metrin päähän, mikä tuo joustavuutta latausasemien suunnitteluun.

Lue muita juttuja Kempowerista.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän