BMW esittelee CES-messuilla iX M60 -sähköauton

BMW tuo ensimmäistä kertaa uuden BMW-mallin ensiesittelyyn CES-kuluttajaelektroniikkamessuille 2022: uusi BMW iX M60 on BMW:n ensimmäinen alusta lähtien sähköiseksi suunniteltu malli.

Auto on yhtiön teknologisen lippulaivan BMW iX:n kolmas ja toistaiseksi tehokkain versio.

Kuva: BMW.

BMW iX M60:n maailmanlaajuinen lanseeraus käynnistyy kesäkuussa 2022. Malli on virstanpylväs BMW M GmbH:lle ja sen 50-vuotiselle historialle; yhdessä BMW i4 M50:n kanssa ne viitoittavat BMW M -brändin tietä korkean suorituskyvyn sähköistettyjen autojen kategoriaan.

Uuden BMW iX M60 kahden sähkömoottorin teho on 455 kW/619 hv, ja suurin vääntö on 1 015 Nm tai Sport-tilassa 1 100 Nm, kun Launch Control on aktiivinen. BMW iX M60 kiihtyy sataan kilometriin tunnissa 3,8 sekunnissa ja maksiminopeus 250 km/h. Toimintamatka on 566 kilometriä.

BMW pyrkii vastuulliseen resurssienkäyttöön ja vähentämään ajoneuvon koko elinkaaren hiilidioksidipäästöjä. Lähestymistapaa sovelletaan nyt johdonmukaisesti autojen kehityksessä ja BMW iX M60:n tuotannossa.

Kuva: BMW.

BMW Group hankkii korkeajänniteakuissa käytettävän koboltin ja litiumin suoraan valvotuista lähteistä Australiassa ja Marokossa ja toimittaa ne sitten akkukennojen valmistajille. BMW Group hankkii myös aurinkovoimalla tuotettua alumiinia sekä käyttää 100-prosenttiesti uusiutuvia energianlähteitä autojen ja akkukennojen valmistuksessa.

Korin rakenne, muotoilu ja jousitusjärjestelmä on suunniteltu yhdistämään ensiluokkainen mukavuus urheilullisiin ajo-ominaisuuksiin.

Kuva: BMW.

Alumiininen runko ja Carbon Cage -kori, jonka kattoa, sivuja ja takaosaa on vahvistettu hiilikuituvahvisteisella muovilla (CFRP), on esimerkki älykkäästä materiaaliyhdistelmästä, joka lisää vääntöjäykkyyttä ja optimoi painon.

Kattava varustevalikoima

BMW iX M60:ssä on BMW:n kaikkien aikojen kattavin vakiovarustevalikoima, osittain kuljettajan apujärjestelmien, mutta myös monien muiden innovaatioiden ansiosta.

Uuden sukupolven anturit, ohjelmistot ja tehokas tietokonealusta tarjoavat edellytykset tulevaisuuden automatisoiduille ajo- ja pysäköintitoiminnoille – keskipitkällä aikavälillä autonomisen ajon 3. tasolla.

Kuva: BMW.

Uusimman sukupolven iDrive-näyttö- ja ohjausjärjestelmä laajentaa kuljettajan ja ajoneuvon välistä vuorovaikutusta ja mahdollistaa vuoropuhelun. Se perustuu uuteen BMW Operating System 8:aan: BMW Curved Displayssa korostuu kosketustoiminto ja BMW Intelligent Personal Assistantissa puheohjaus.

Remote Software Upgrade -ohjelman avulla uudet ja parannetut ajoneuvotoiminnot asennetaan langattomasti. Navigointi pilvipohjaisella BMW Maps -järjestelmällä ja ohjausnäytön lisätyn todellisuuden (Augmented Reality) video varmistaa nopean ja tarkan reitin suunnittelun sekä täydellisen ohjauksen liikenteessä.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here