WRC: Hajonnut vesiletku aiheutti Lindholmin keskeytyksen Sardiniassa

Toksport WRT:n Škoda Fabia R5:lla kilpailevan Emil Lindholmin ja Reeta Hämäläisen kohtalona oli keskeyttää Sardinian MM-ralli päivän kuudennen erikoiskokeen jälkeen moottorin vesiletkun rikkoutumiseen.

Lindholmin Škodan moottorin lämmöt nousivat kuudennella EK:lla niin, että kaksikko oli pakotettu EK:lla pysähtymään ja selvittämään lämmönnousun syytä.

– Moottorin vesiletkussa oli repeämä. Näin noin vajaan kymmenen kilometrin ajon jälkeen, että moottorin lämmöt nousivat. Yritimme EK:lla paikata letkua teipillä, mutta jäähdytysvesi oli niin kuumaa, että se sulatti teipistä liiman, eikä se teippi pitänyt.

– Täytimme jäähdyttäjää vedellä, ajoimme hiljaa EK:lta pois ja keskeytimme. Kun automme saadaan huoltoon niin siellä sitten selviää, onko kannentiiviste tai moottori yleensä saanut kipeää ja pystymmekö yleensä jatkamaan rallia.

Viiden EK:n jälkeen Lindholm ajoi WRC3-luokassa viidentenä.

– Emme tiedä, rikkoutuiko ensin vesipumppu, jonka jälkeen jäähdytysvedet keittivät ja vesiletku repesi vai repesikö pelkkä vesiletku? Tiimimme ehdotti ajaa vielä illan kaksi viimeistä erikoiskoetta ilman jäähdyttäjän korkkia, mutta moottoririkon mahdollisuus olisi ollut liian suuri. Katsotaan, miten käy. Ensimmäinen kilpailupäivä päättyi meiltä kuitenkin EK6:n jälkeiselle siirtymäosuudelle, Lindholm vahvisti.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here

Hyvä kysymys!