Seat esitteli tänään sähköistämisstrategiansa. Vuoden 2021 alkuun mennessä Seat aikoo tuoda markkinoille kuusi täyssähkö- ja ladattavaa hybridimallia.
Seat Mii:n täyssähköautoversio ja Seat el-Born tulevat olemaan merkin kaksi ensimmäistä täyssähköautomallia.
Uuden sukupolven Leon ja uusi iso SUV Tarraco saavat molemmat ladattavat hybridiversiot.
Tämän lisäksi Cupra Leon ja Cupra Formentor tulevat markkinoille myös ladattavana hybridiversiona.
Seatin toimitusjohtaja Luca de Meo vahvisti tänään myös, että Cupra Formentor tullaan valmistamaan Seatin Martorellin tehtaalla.
Uusi alustarakenne halvoille sähköautoille
Ensimmäistä kertaa yrityksen historiassa Seat tulee kehittämään uuden alustarakenteen yhdessä Volkswagen-henkilöautojen kanssa.
Alustarakenne on nykyistä MEB-alustarakennetta pienempi ja sille tullaan valmistamaan useita Volkswagen-konsernin malleja, Seat mukaan lukien.
Autojen pituus tulee olemaan suunnilleen neljä metriä.
Uuden alustarakenteen avulla pyritään kehittämään edullisempia täyssähköautoja, joiden hinnat alkaen olisivat 20 000 euron alapuolella.
Espanjassa tähän projektiin osallistuu yli 300 asiantuntijaa ja insinööriä. Uudelle alustarakenteelle suunniteltavat täyssähköautot saapuvat markkinoille arviolta kolmen neljän vuoden sisällä.
– Seatilla on uusi enemmän vastuuta sisältävä rooli Volkswagen-konsernissa. Seatin saavutukset korostavat sen potentiaalia käyttää hyväksi kasvumahdollisuuksia ja laajentumista uusille markkinoille. Pienempien täyssähköautojen alustarakenneprojekti on askel kohti yhä edullisempaa sähköistä liikkumista. Seat toteuttaa ensimmäisen täyssähköauton, joka on suunniteltu erityisesti kaupunkiliikkumiseen, sanoi Seatin vuosittaiseen mediakonferenssiin osallistunut Volkswagen-konsernin pääjohtaja Herbert Diess.