Volkswagen-brändi lisää vauhtia sähköiseen tarjontaansa: vuoteen 2027 mennessä Euroopan suurin autonvalmistaja tuo markkinoille yksitoista uutta täyssähköistä mallia ja tarjoaa siten kaikkien valmistajien laajimman täyssähköautojen valikoiman – alle 25 000 euron pikkuautosta isoon perheautoon.
Tulevaisuudessa valikoiduista täyssähköisistä ID.-malleista on saatavilla myös urheilullisia ja tunteita herättäviä GTI-versioita. ID. GTI -konseptiauto, joka esiteltiin ensimmäistä kertaa IAA Mobility -tapahtumassa Münchenissä, tarjoaa konkreettisen esimerkin siitä, kuinka Volkswagen kuljettaa ikonisen GTI-merkin sähköiseen tulevaisuuteen.

Kansainvälisessä autonäyttelyssä brändin uusi suuntaus näkyy ensimmäistä kertaa kaikilla alueilla. Täyssähköautojen rinnalla, kuten ID. GTI -konseptiauto, ID.4, ID.5 ja uusi ID.7, Volkswagen tarjoaa myös jatkossa taloudellisia polttomoottoriautoja, kuten Passatin ja Tiguanin uudet sukupolvet.
Vielä nopeampi tahti täyssähköisessä liikkumisessa
Volkswagen tuo markkinoille yksitoista uutta mallia sähköisellä voimalinjalla vuoteen 2027 mennessä. ID.7:n, ensimmäisen täyssähköisen Volkswagen-sedanin, jossa on tilavat sisätilat ja toimintamatkaa jopa 700 kilometriä, ennakkomyynti alkoi vain muutama päivä sitten.

ID. GTI -konseptiautolla IAA Mobility -tapahtumassa Volkswagen esittelee ensimmäistä kertaa, kuinka GTI-merkki siirretään täyssähköauton aikakauteen. Modulaariseen täyssähköautojen alustarakenteeseen (MEB) perustuvan auton tuotantoversion on määrä saapua maanteille vuonna 2027.
Keskittyminen ydinmalleihin
Viimeistään vuodesta 2033 lähtien Volkswagen valmistaa Euroopassa vain täyssähköautoja. Siihen asti tuotevalikoiman taloudelliset polttomoottoriautot ovat edelleen tärkeässä asemassa.
Jatkossa Volkswagen keskittyy ennen kaikkea menestyneisiin ydinmalleihinsa, kuten Golf, T-Roc, Passat ja Tiguan. IAA Mobility -tapahtumassa vierailijat voivat tutustua Passatin ja Tiguanin uusiin sukupolviin lähemmin. Näistä kahdesta mallista tulee myös ladattavat hybridiversiot, jotka perustuvat menestyksekkääseen MQB-alustaan.

Niiden sähköinen toimintamatka on noin 100 km ja molempia malleja on mahdollista ladata pikalatauksella (DC) jopa 50 kW:n latausteholla. ”Uuden Tiguanin ja uuden Passatin myötä tuomme MQB:n asiakkaillemme parhaalla mahdollisella tavalla. Teemme polttomoottorimalliemme viimeisestä sukupolvesta parempia kuin koskaan ennen”, Schäfer sanoo.
Uudistettu brändin DNA ja laajennetut tuoteominaisuudet
Viime viikkojen ja kuukausien aikana yhtiö on edennyt ACCELERATE-strategiansa toteuttamisessa. Uudelleen kohdistetulla mallisuunnittelulla ja selkeällä asiakaslähtöisyydellä Volkswagen haluaa tulla rakkausbrändiksi. Tämä sisältää kohtuuhintaisten liikkumistuotteiden tarjoamisen kaikille. Vuonna 2026 ID. 2all – täyssähköauto alle 25 000 eurolla – laajentaa brändiportfoliota lähtötason segmentissä.

Volkswagenissa on uutta myös muotoilukieli, ja se perustuu vakauden, miellyttävyyden ja jännityksen pilareihin. Autojen sisustuksessa se keskittyy laadukkaaseen ulkonäköön ja brändille tyypilliseen intuitiiviseen käyttökokemukseen. Ohjelmistoissa ja infotainment-järjestelmissä Volkswagen esittelee parannettuja ominaisuuksia kaikkiin malleihin, mukaan lukien älykäs IDA-puheohjaus, suuremmat näytöt ja erilaiset tilauspalvelut toimintoihin, kuten navigointiin.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //