Uuden Hyundai i10 -mallin valmistus on alkanut — halvin versio maksaa 13 990 €

Hyundai esitteli viime syksynä Frankfurtin autonäyttelyssä uuden i10-mallinsa. Nyt valmistus on alkanut Hyundain Turkin tehtaassa, ja malli tulee Suomeen helmi-maaliskuun vaihteessa.

Edeltäjäänsä verrattuna uusi Hyundai i10 tarjoaa aiempaa suuremmat tilat. Pudotetun kattolinjan (-20 mm) sekä leveämmän (+20 mm) korin ansiosta uutuus erottuu edeltäjästään. Päivitetyiltä ulkomitoiltaan uutuus on nyt 3 670 mm pitkä, 1 680 mm leveä ja sen akseliväli on 2425 mm.

Uusi i10 on tarjolla sekä 4- että 5-paikkaisena. Pidentyneen akselivälin (+40 mm) ansiosta myös matkustajien tilat ovat kasvaneet, ja sen siirrettävällä välipohjalla varustettu 252 litran tavaratila on luokkansa suurimpia.

Lastauskorkeus on nyt 29 mm aiempaa matalampi, mikä tekee lastaamisesta entistäkin helpompaa.

Uuden Hyundai i10:n liitettävyyspalvelut, mukaan lukien Apple CarPlay ja Android Auto -valmiudet vastaavat nykypäivän vaatimuksiin.

Liitettävyyspalvelut ovat integroitu uuden, Comfort-varustetasossa vakiovarusteena olevaan 8 tuuman värikosketusnäyttöön. Comfort-varustetasossa vakiovarusteena tarjotaan myös Qi-teknologiaa tukeville matkapuhelimille langaton lataus.

Automaattinen hätäjarrutus

Täysin uusi i10 on varustettu isommista malleista tutuilla ja viimeisimmillä Hyundai SmartSense -turvallisuus- ja kuljettajaa avustavilla järjestelmillä.

Auton vakiovarusteisiin kuuluvat automaattinen hätäjarrutusjärjestelmä jalankulkijoiden tunnistuksella, kaukovaloautomatiikka, kaistallapitoavustin sekä kuljettajan vireystilan valvonta. Comfort-varustetasossa vakiovarusteena on myös peruutuskamera.

Uutuus on varustettu myös eCall-hätäpuhelujärjestelmällä, joka soittaa automaattisesti hätäpuhelun, jos auton turvatyynyt laukeavat tai taustapeilin yläpuolella olevaa painiketta painetaan.

Järjestelmä ilmoittaa paikalliselle hätäkeskukselle tarvittavat tiedot, joita ovat auton tiedot, onnettomuuden aika, turvatyynyjen tila ja törmäysanturin tiedot.

Myös automaatti tarjolla

Uutta Hyundai i10-mallia liikuttaa lanseerausvaiheessa 1,0 MPI -moottori, jossa on tehoa 67 hv maksimivääntömomentin ollessa 96 Nm.

Yhdistetty WLTP-mittaustavan mukainen polttoaineenkulutus on käsivaihteisissa malleissa 5,1 l/100 km ja CO2-päästöt 111-119 g/km.

Vaihteistoksi on valittavissa viisivaihteinen käsivaihteisto tai viisivaihteinen AMT-automaattivaihteisto (Automated Manual Transmission).

Pienemmän polttoaineenkulutuksen, pienemmät CO2-päästöt ja paremman taloudellisuuden mahdollistava moottorin sammutusautomatiikka on vakiovarusteena.

Auton aerodynamiikka on parantunut, ilmanvastuskerrointa on saatu alennettua 0,32:sta 0,31:een.

Uusi i10:n on varustettu MacPerson-etujousituksella ja sähköisellä ohjaustehostimella. Lisäksi ajettavuutta on parannettu muutoksilla takajousituksessa ja ohjauksessa.

Taka-akseliston muotoilulla on Hyundain mukaan saatu lisää kaarrevakautta. Ohjausvastetta on parannettu ja ohjauspyörän kierroksia ääripäästä toiseen on vähennetty.

Uuden Hyundai i10 -malliston hinnat alkavat 13 990 eurosta (1,0 MPI 67 hv 5MT Fresh).

Uusi Hyundai i10 N Line

Hyundai esittelee myös neljännen N Line -mallinsa, kun täysin uusi i10 N Line -malli saapuu markkinoille kevään 2020 aikana.

Hyundai i10 N Line on varustettu 1,0 TGDi -moottorilla (100 hv, 172 Nm) ja viisivaihteisella käsivaihteistolla.

Hyundai i10 N Linen ulkomuoto on saanut vaikutteita moottoriurheilusta ‒ sen uudelleen muotoillut puskurit, led-päiväajovalot, etusäleikkö sekä punaiset somisteet kertovat auton asenteesta. 16-tuumaiset kaksiväriset kevytmetallivanteet jatkavat auton tyyliä.

Hyundai i10 N Line saapuu markkinoille myöhemmin keväällä. Hinnastoa ei ole vielä vahvistettu.

Katso myös tämä: Frankfurtissa paljastetaan uusi kokoa kasvanut Hyundai i10

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

 

JÄTÄ VASTAUS

Kirjoita kommenttisi!
Kirjoita nimesi tähän