Volkswagen-henkilöautot jatkaa kompaktin kokoluokan autojensa tarinaa sähköisen liikkumisen aikakaudella ja tarjoaa ID. 2all -konseptiauton myötä ensisilmäyksen tulevasta täyssähköautomallista, joka maksaa alle 25 000 euroa.
Tässä muutamia yksityiskohtia konseptista: etuvetoinen, 5-ovinen, toimintamatkaa jopa 450 km, innovatiivisia teknologisia ominaisuuksia kuten Travel Assist, IQ.LIGHT -matriisiajovalot ja älykäs reitinsuunnittelija sekä Volkswagenin ID.-mallien uusi muotokieli.

Sarjatuotantoversio tulee perustumaan pienemmän kokoluokan autoille tarkoitettuun MEB-alustarakenteeseen ja on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 menneessä.
Volkswagen tulee esittelemään ID. 2all -konseptiautosta sarjatuotantoversion, joka tulee Euroopan markkinoille vuonna 2025. Tavoitteena on, että auton alkaen hinta tulisi olemaan alle 25 000 euroa.

ID. 2all -konseptiauton kehityksen perustana on viimeisimmän sukupolven versio MEB-alustarakenteesta.
– ID. 2all tulee olemaan ensimmäinen MEB-alustarakennetta hyödyntävä etuvetoinen täyssähköauto. Hyödynnämme MEB-alustarakenteen erinomaista muokattavuutta ja asetamme uudet standardit pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenteella niin teknologian kuin jokapäiväisen käytettävyydenkin saralla, sanoo Volkswagen-henkilöautojen teknisestä kehityksestä vastaava johtaja Kai Grünitz.

Uudistettu pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne toimii ID. 2all -konseptiauton perustana ja tarjoaa erityisen taloudellista ajoa sekä suorituskykyistä akku- ja latausteknologiaa. Sen sähkömoottori tarjoaa tehoa 166 kW (226 hv) ja toimintamatkaa jopa 450 kilometriä (WLTP).
Auton tunnusmerkkeinä erittäin dynaaminen ulkomuoto, ystävällinen ilme ja klassinen C-pilarin muotoilu
Uuden muotokielen yksi pääelementeistä on aiemmista Volkswageneista tuttu C-pilarin muotoilu, joka juontaa juurensa aina ensimmäiseen Golfiin. ID. 2all -konseptiauto on ensimmäinen Volkswagen, josta voi havaita tämän tunnusmerkin uudelleentulkinnan.
C-pilarin yhteyteen on sijoitettu myös takaovien ovenkahvat, korostaen auton kylkilinjan puhdasta muotokieltä.
Sisustan muotoilu: tilava, korkealaatuinen ja toiminnoiltaan luonteva
Auton sisustan muotoilu on hyvin selkeää ja sitä luonnehtivat korkealaatuiset materiaalit, intuitiivisilla toiminnoilla varustettu infotainment-järjestelmä perinteisellä äänenvoimakkuuden säätimellä ja erillisillä ilmastointipainikkeilla.

5-ovisuus tuo käytännöllisyyttä ja joustavuutta arjen tarpeisiin kaikille käyttäjäryhmille. Tavaratilaa on tarjolla jopa 490–1,330 litraa, joka ylittää jopa isomman kokoluokan autojen lukemat.
Sähköisen tarjonnan lisääminen: kymmenen uutta täyssähköautomallia vuoteen 2026 mennessä
ID. 2all -konseptiauton sarjatuotantoversio on yksi kymmenestä uudesta täyssähköautomallista, jotka Volkswagen lanseeraa vuoteen 2026 mennessä.

Tänä vuonna näemme jo uuden ID.3-mallin, ID. Buzzin pidemmän akselivälisen version ja ID.7 sedan-mallin. Näitä seuraa kompaktin kokoluokan täyssähköinen SUV-malli vuonna 2026, ja haasteista huolimatta, Volkswagen työskentelee myös parhaillaan täyssähköautomallin parissa, jonka hinta tulisi olemaan alle 20 000 eroa.
Tällä mallistotarjonnalla Volkswagenilla on kilpailijoihin verrattuna laajin täyssähköautovalikoima. Samalla Volkswagen-henkilöautot päivittää suunnitelmaansa ja tavoittelee, että sen Euroopassa myymistä autoista 80 % olisi sähköautoja vuoteen 2030 mennessä. Volkswagen-henkilöautojen aikaisempi tavoite tähtäsi 70 % osuuteen.

ID. 2all -konseptiauton tekniset tiedot
- Voimalinja Pienemmän kokoluokan MEB-alustarakenne, etuveto
- Teho 166 kW / 226 hv
- Toimintamatka jopa 450 km (WLTP)
- Latausaika 10 -> 80% noin 20 min.
- 0–100 km/h < 7 s
- Huippunopeus 160 km/h
- Pituus 4,050 mm
- Leveys 1,812 mm
- Korkeus 1,530 mm
- Akseliväli 2,600 mm
- Tavaratila 490 – 1,330 litraa
- Rengaskoko 225/40 R20
Päivän urheiluauto: Volkswagen Karmann Ghia Typ 34 Coupe 1500
Tällainen uudistunut Volkswagen ID.3 tulee kesällä Suomeen
Volkswagen nopeuttaa ID.4- ja ID.5-mallien saatavuutta uusien varustelutasojen avulla