Goodyear kehittää Pure ETCR -sarjaan erikoisrengasta, jossa yhdistyvät Goodyearin uusimpiin sähköauton renkaisiin ja uuteen Eagle F1 SuperSport UHP -rengasmallistoon perustuvat teknologiat.
Renkaan lopulliset tekniset tiedot paljastetaan keväällä ennen ensimmäistä Pure ETCR -tapahtumaa.
Renkaassa käytetään hyväksi havaittua, moottoriurheiluun kehitettyä rakennetta.
Pintakuvio sen sijaan on suunniteltu niin, että Pure ETCR -kuljettajat voivat käyttää samoja renkaita sekä märissä että kuivissa olosuhteissa.
Se vähentää kussakin tapahtumassa tarvittavien renkaiden määrää.
Tämä on linjassa Goodyearin ja Pure ETCR:n mission kanssa pyrkiä yhdessä löytää kestäviä ratkaisuja autoilun ja moottoriurheilun tulevaisuudelle.
Pure ETCR -sarjaa järjestää Eurosport Events; sama organisaatio, joka on WTCR:n (FIA World Touring Car Cup eli FIA:n vakioautojen rata-ajon maailmanmestaruussarjan) taustalla.
Pure ETCR -sarjassa ajetaan useita lyhyitä, toimintaa täynnä olevia karsintaeriä, joissa ajetaan rengas renkaassa kiinni ja joista vain parhaat pääsevät finaaliin.
Lue tästä muita Goodyear-juttuja.
Se vaatii renkaita, joiden paras suorituskyky on heti käytettävissä.
Goodyear pyrkii ensisijaisesti takaamaan, että renkaat lämpenevät nopeasti ja säilyttävät suorituskykynsä kovassa kilpa-ajossa koko tapahtuman ajan. Tämä tarkoittaa, että kuljettajat voivat ajaa nasta laudassa heti alusta lähtien.