Roope Korhosen ja kartanlukija Anssi Viinikan kilpailukalenteriin lisätään vielä kaksi asvalttirallia kuluvan kauden ohjelmaan.
Rautio Motorsportin kaksikko antoi hyvän näytön kyvyistään kestopäällysteellä Itävallan Herbst Rallissa vajaa kuukausi sitten ajamalla luokassaan kolmanneksi, mutta sitä seurannut Keski-Euroopan MM-ralli jäi tylysti kesken kahden erikoiskokeen jälkeen kuljettajaparista riippumattomista syistä, kun Saksan poliisi keskeytti rallin.
Korvaavaksi kilpailuksi valikoitui Rally du Var Ranskassa (24.–26.11.), johon Korhonen osallistuu Škoda Fabia Rally2 evolla.
– Kyllähän se söi miestä, kun MM-ralli jäi kesken ja viikon työ meni hukkaan. Asfalttioppia tarvitaan tässä vaiheessa uraa ehkä eniten ja siinä riittää työsarkaa. Asvaltilla ajetaan niin erityyppisiä teitä ja olosuhteet muuttuvat paljon enemmän, kuin soralla. Esimerkiksi rengasvalinnoilla on paljon isompi merkitys ja pidon arviointi on paljon vaikeampaa, kun tielle nousee soraa ja mutaa. Hieno juttu, että löydettiin tiimin kanssa korvaava ralli kalenteriin, iloitsee Korhonen.
Italialainen P.A. Racing tarjosi kompensaationa uutta rallia kesken jääneen MM-rallin tilalle ja vastaa auton ylläpidosta Varin maakunnassa ajettavassa kilpailussa. Ranskan mestaruussarjan päätösosakilpailussa ajetaan 224 EK-kilometriä, joten luvassa on hyvä määrä kokemusta pikipinnalta. Tulostavoitteiden suhteen laukaalainen on optimistinen.
-En ole vielä nähnyt lähtöluetteloa, mutta perinteisesti siellä on ajanut MM-sarjastakin tuttuja nimiä. Koitetaan saada heti hyvä vauhti päälle ja haastaa kärkeä. Tietysti taas ollaan uuden äärellä ja tiet ovat ihan erilaisia, kuin edellisissä asvalttiralleissa, miettii Korhonen.
Ranskan kilpailun jälkeen Korhosen kausi jatkuu vielä seuraavana viikonloppuna Italiassa Rally Monzassa, jossa kalustona on Sportec Engineeringin merkkiluokan Toyota GR Yaris.
Rallye du Var alkaa perjantaina 24.11.
Lue myös: Roope Korhonen palkintopallille Itävallan Herbst Rallissa!
// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN UUTISKIRJE //