Päivän automainos: Uusi Renault Mégane Coupé

Vuonna 1996 Renault Mégane Coupé -mallin erinomaisuutta korostettiin kolmelle iskulla:

  • Sekunteja 8,6.
  • Hevosvoimia 150.
  • Markkoja 139.900.

Katso tästä muut Päivän automainokset.

Itse mainostekstissä perusteltiin näitä kolmea toteamusta.

”Auton kiihtyvyydestä ja hevosvoimista teemme numeroa siksi, että voisit hakea samoja lukuja samaan hintaan muista autoista. Saat muuten hakea. Ja mitä hintaan sisältyvään vakiovarustukseen tulee, syvenny luetteloon valkoisen mittariston (vakiovaruste sekin) kohdalla.

Mikäli siinä luettelossa on mielestäsi varustetta liiankin kanssa ja katsot 90 hv:n ja 187 km/t huippunopeuden riittävän, riittä auton hankintahintaankin 104.700 mk.

Entä jo esim. kolme tenavaa tai muut syyt puoltavat 5-ovisen Renault Mégane Coupén hankintaa? Silloin alkaenhinta kirjoitetaan 99.900 mk. Saat sillä auton, joka tarjoaa sisätiloissa noin kolme senttimetriä enemmän kyynärleveyttä kuin taksien suosima edustava ja tilava Mercedes-Benz C-malli.

Perheauton järkevyys, edustavan taksiauton leveys ja Coupé-auton linjakkuus. Sekin on täysin uutta, etenkin tässä hintaluokassa.

Entä millainen uusi Renault Mégane Coupé on ajaa? Uskomme, että odotuksesi ovat korkealla ja nostamme niitä vielä korkeammalle kertomalla, että uusi Renault Mégane on jo yltänyt voittoon arvovaltaisen saksalaisen Auto Motor und Sport -lehden kovassa luokkatestissä.

Kuvan alla oli tekniset tiedot huippumallista.

Renault Mégane Coupé 2.0 16V 150 hv: Valkoinen mittaristo, infrapunaohjauksella toimiva keskuslukitus, vaihtuvakoodinen käynnityksenesto, sähkötoimiset etulasinnostimet, sähkötoimiset takasivulasit, sävylasit, nopeuden mukaan automaattisesti säätyvät tuulilasin pyyhkijät, sähkötoimiset lämmitettävät sivupeilit – kuljettajan puolella laajakulma, nahkainen vaihdekepin nuppi, ohjauspyörän korkeussäätö, ohjaustehostin, kuljettajan airbag, sivutörmäyssuojat, etuturvavöiden pyrotekniset kiristimet, PRS-turvallisuusjärjestelmä, ABS-jarrut, etusumuvalot, kevytmetallivanteet ym. vakiona. Hinta 139.900 mk.”

Mainos oli Tekniikan Maailmassa 6/1996.

// TILAA TÄSTÄ AUTOTODAYN ILMAINEN UUTISKIRJE //  

 

JÄTÄ VASTAUS

Please enter your comment!
Please enter your name here